فعالیت هیئت بازرسی انتخابات در کردستان آغاز شد

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان گفت: این هیات با هدف نظارت بر تبلیغات انتخاباتی و نحوه اخذ رای کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کرد پرس، مرادعلی بهمنی گفت: هیات بازرسی انتخابات کردستان در راستای اجرای صحیح قانون انتخابات تشکیل شده و یکی از وظایف آن، نظارت بر نحوه فعالیت های انتخاباتی و پیشگیری از تخلفات و جلب اعتماد عمومی است.

وی افزود: پیگیری گزارش ها و درخواست های مردمی دررابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی براساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از دیگر اهداف تشکیل این هیات است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان اظهار کرد: هیات های بازرسی وزارت کشور همطراز با هیات‌های اجرایی و نظارت به رسمیت شناخته شده و برای آنان شرایط احراز تعیین شده است.

بهمنی ادامه داد: روز انتخابات به ازای هر صندوق یک بازرس، هر ۱۵ صندوق یک سربازرس و برای هر شهرستان یک بازرس ویژه وجود دارد؛ ضمن اینکه برای سه شهر سنندج، سقز و قروه ۲ بازرس ویژه داریم.

وی یادآور شد: حضور در محل اخذ رای و کنترل فضای داخل و بیرون شعبه، نظارت بر اخذ رای و شمارش آرا و بررسی و رصد تخلفات انتخابات و اعلام آن به مراجع ذی صلاح، از جمله وظایف بازرسان است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات کردستان تعداد اعضای این هیات را پنج نفر اعلام کرد و بیان کرد: تخلفات انتخاباتی از هم اکنون به صورت روزانه به وزارت کشور منعکس می شود.

بهمنی به برگزاری کلاس های آموزش مجازی برای بازرسان اشاره کرد و گفت: مردم می توانند گزارش تخلفات انتخاباتی را از طریق شماره تلفن ۳۳۱۶۳۸۴۲-۰۸۷ به اطلاع هیات بازرسی انتخابات کردستان برسانند.

کد خبر 2765204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha