پاسخ سخنگوی دولت عراق به ادعاهای سخنگوی دولت اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی دولت عراق در اظهاراتی گفت: «دولت فدرال از اظهارات سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق که حاوی اتهامات غیرواقعی و غیرمسئولانه مختلف بود، به دلیل آمیخته ای از اطلاعات گمراه کننده و دروغ های نادرست، به ویژه ادعای گرسنگی شهروندان این منطقه، فراموشی ارقام رسمی تامین مالی و اذعان به وضعیت کارمندان و حقوق بگیران منطقه ابراز شگفتی می کند»!

به گزارش کردپرس، سخنگوی دولت عراق در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت اقلیم کردستان گفت: «آنچه صادر شد نشان دهنده تعصب ناروا علیه مقامات قانون اساسی و مسئولیت انحصاری آنها در حفاظت از حاکمیت کشور است. ما تأکید می‌کنیم که عجله در قضاوت‌ها و بیان اظهارات فاقد دقت به پیچیدگی صحنه سیاسی و حکومتی کمک می‌کند. این اظهارات غیرسازنده ای است که به وضعیت ثبات سیاسی و اجتماعی لطمه می زند و با سیاست، رویکرد و برنامه ملی دولت که در آن خود را متعهد به دفاع از منافع عراقی ها در تمام نقاط عراق و بدون هیچ تمایزی می داند، سازگار نیست».

وی افزود: «یکی از وظایف دولت فدرال حفظ امنیت و ثبات در سراسر عراق است و تفاوتی بین شهروندان آن قائل نیست. دولت  قبلاً برخی  از اقدامات را انجام داده و تحقیقاتی را در مورد حمله اخیر برای کشف عوامل  آن آغاز کرده است. چنین اظهاراتی روند تحقیقات محول شده به مقامات امنیتی فدرال را با هماهنگی مقامات ذیصلاح در دولت اقلیم کردستان عراق پیچیده می کند».

دولت عراق بر اساس وظایف و اختیارات قانون اساسی خود، موضع خود را در مخالفت با حملاتی که هر بخش از سرزمین عراق را هدف قرار می دهد، چه در اقلیم  و چه در بقیه استان ها، تجدید می کند. تاکید می کنیم که  دولت عراق به تعقیب عوامل دخیل  ادامه خواهد داد. تا آنها را برای  تحمل مجازات عادلانه خود به دستگاه قضایی تحویل دهد.

سخنگوی دولت عراق-باسم العوادی - 31دسامبر 2023

کد خبر 2765153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha