مسعود بارزانی: این حق ملتهای منطقه است که در صلح و آسایش باشند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان در پیامی اعلام کرد که در سال جدید، از دولت فدرال عراق انتظار می رود در راستای حل اختلافات با اقلیم کردستان و رعایت اصول قانون اساسی و منافع مردم عراق گام بردارد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، مسعود بارزانی روز یکشنبه در پیامی به مناسبت سال نو میلادی بیان کرد: «در حالی به آغاز سال جدید نزدیک می شویم که کل منطقه در معرض خطر بی ثباتی، بحران، جنگ و آشوب است، لازم است تمامی احزاب این را به خوبی بدانند که مردم منطقه حق مشروع خودشان است که در آسایش و صلح و به دور از انکار شدن، زندگی کنند. منطقه ما بیش از این تاب مشکلات و خشونت و ترور و ناآرامی را ندارد».

وی خاطرنشان کرد: «این وظیفه جامعه جهانی است که نقش خود را در حفظ صلح و امنیت و جلوگیری از گسترش بحران ها و تهدیدها در منطقه ما ایفا کند و به تعهدات خود عمل کند».

مسعود بارزانی همچنین گفت: «انتظار می رود دولت عراق در سال جدید در راستای حل مشکلات اقلیم کردستان و رعایت اصول قانون اساسی و منافع مردم عراق گام بردارد، پیام مردم کرد به همه طرف ها همیشه پیام گفت و گو، تفاهم و راه حل بوده است و این بهترین راه برای دستیابی به ثبات، صلح و پیشرفت است».

کد خبر 2765143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha