مرگ یک بیمار به علت بمباران مرکز دیالیز قامشلو توسط ارتش ترکیه / جان ۷۰ بیمار در خطر است

سرویس سوریه - بمباران مرکز دیالیز قامشلو توسط ارتش ترکیه باعث مرگ یک بیمار و به خطر افتادن جان ۷۰ بیمار دیگر آن به علت از خدمت خارج شدن مرکز شد.

بە گزارش کردپرس، پس از بمباران مرکز دیالیز قامشلو توسط ارتش ترکیه در روزهای گذشته، یک بیمار این مرکز که به علت از خدمت خارج شدن مرکز نتوانست به خدمات دیالیز دست یابد جان خود را از دست داد و جان ۷۰ بیمار دیگر این مرکز در خطر است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، ارتش ترکیه در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ مرکز دیالیز شهر قامشلو را بمباران کرد و این مرکز را از خدمت‌رسانی خارج کرد. تنها ۲ مرکز دیالیز در کل کانتون جزیره وجود داشت و در مرکز دیالیز قامشلی روزانه ۷۰ بیمار به صورت ثابت تحت درمان قرار می‌گرفتند.

پس از حمله ارتش ترکیه به مرکز دیالیز قامشلو و از خدمت‌رسانی خارج شدن مرکز، جان ۷۰ بیمار به خطر افتاد و یکی از این بیماران امروز جان خود را از دست داد.

بر اساس اطلاعاتی که «رافع عباس» مدیر مرکز دیالیز قامشلو به خبرگزاری هاوار داد، «احمد عبدالرحمن خدر» بیمار ۶۵ ساله که به مدت ۲ سال در این مرکز تحت درمان بود جان خود را از دست داد.

رافع عباس همچنین اظهار داشت که ۱۰ بیمار که هفته‌ای ۳ بار باید در این مرکز دیالیز شوند به دلیل از کار افتادن مرکز در حال حاضر نمی توانند مراجعه کنند و جانشان در خطر است.

کد خبر 2765003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha