خبرنگاران کردستانی از کارخانه لاستیک بارز بازدید کردند

در قالب اردوی راهیان پیشرفت که با هدف معرفی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی شکل گرفته است، امروز تعدادی از خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان از کارخانه لاستیک بارز بازدید کردند.

به گزارش کرد پرس، اردوی راویان پیشرفت برنامه ای سراسری است که به همت سازمان بسیج رسانه استان ها برگزار می شود و امروز تعدادی از خبرنگاران و عکاسان خبری در قالب این برنامه از کارخانه لاستیک بارز کردستان بازدید کردند.

هدفگذاری تولید ۶۶ هزار تن لاستیک در سال

مدیر بهره برداری کارخانه بارز کردستان در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: کارخانه لاستیک بارز از مصوبات سفر رهبری در سال ۸۸ بود که در سال ۹۲ فعالیت اجرایی احداث آن آغاز شد و در سال ۹۶ در نهایت به بهره برداری رسید.

رحمانی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد از لاستیک مورد نیاز رادیال سواری کشور از سایز ۱۳ تا ۲۰ اینچ در این کارخانه تولید و در شبکه فروش کشور توزیع می شود.

خبرنگاران کردستانی از کارخانه لاستیک بارز بازدید کردند

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۶ هزار تن لاستیک در این کارخانه تولید شده است، افزود: طرح توسعه کارخانه بارز کردستان در ۲ فاز تعریف شده، به طوری که تا پایان سال جاری تولید لاستیک رادیال سواری در این کارخانه به ۴۰ هزار تن و تا سال ۱۴۰۴ به ظرفیت ۶۶ هزار تن در سال می رسد.

مدیر بهره برداری کارخانه بارز کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر برای ۹۵۵ نفر در این واحد تولیدی اشتغال ایجاد شده است، ادامه داد: با اجرای طرح توسعه ای در این واحد حداقل برای ۶۰۰ نفر دیگر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

رحمانی با اشاره به اینکه تولید روزانه لاستیک در این کارخانه در سال جاری به ۱۲۱ تن در روز رسیده است، یادآور شد: در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹ درصد افزایش تولید داشته ایم.

وی در ارتباط با انتقال حساب بانکی این واحد تولیدی به بانک های استان، بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد حساب های این واحد صنعتی به بانک های استان منتقل شده و مابقی هم به دلیل محدودیت های فنی بانک های استان امکان انتقال آن تاکنون وجود نداشته است.

خبرنگاران کردستانی از کارخانه لاستیک بارز بازدید کردند

مدیر بهره برداری کارخانه بارز کردستان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مواد اولیه صنعت تایر در ایران داخلی و مابقی آن وارداتی است، گفت: تایر اعم از سواری و باری قابلیت روکش شدن را دارند و این توانایی در کارخانه های بارز کشور وجود دارد.

رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگار کرد پرس در خصوص صادرات لاستیک بارز نیز اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۷ صادرات تایر از واحد بارز استان به چندین کشور صادر می شد و مجوز صادرات به اتحادیه اروپا را هم دریافت کرده ایم.

وی افزود: از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ ممنوعیت صادرات تایر رادیال سواری در کشور ایجاد شد و حال که این ممنوعیت برداشته شده، شرایط صادرات لاستیک کمی تغییر کرده و با توجه به سختی های پیش روی این کار و همچنین از دست دادن بازار خارجی طی ۳ سال گذشته، برنامه ای برای صادرات مجدد نداریم.

کد خبر 2764965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha