درآمد کل مالیاتی در اقلیم کردستان (۲۰۱۲ - ۲۰۲۲)

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بر اساس آمارهایی کە رسانۀ دراو میدیا تحلیل کردە است، درآمد مالیاتی دولت اقلیم کردستان از سال 2012 تا 2022 بیش از 600 درصد افزایش یافتە است.

به گزارش کردپرس به نقل از دراومیدیا، در سال (۲۰۱۲) در مقایسه با سال (۲۰۲۲)، درآمد کل مالیات از حدود (۱۲۸ میلیارد و ۷۹۷ میلیون) دینار به بیش از (۹۱۲ میلیارد و ۵۸۸ میلیون) دینار افزایش یافت که بر این اساس درآمد مالیاتی مبلغ (۷۸۳ میلیارد و ۷۹۲ میلیون) یعنی (۶۰۹%) افزایش یافت.

دولت اقلیم کردستان از سه منبع (مالیات شرکت ها، مالیات بر درآمد و مالیات عمومی) مالیات دریافت می کند که تعداد آنها حدود (۱ میلیون و ۸۵۰) مالیات دهنده است.

بزرگترین مالیات دهندگان در اقلیم کردستان (۶۸۷) شرکت بزرگ هستند که (۵۳۳) شرکت آن در اربیل، (۱۰۲) شرکت در سلیمانیه و (۵۲) شرکت در استان دهوک هستند.

بر اساس داده ها و اطلاعات وزارت اقتصاد دولت اقلیم کردستان، پس از سال (۲۰۱۹) با آغاز به کار دولت نهم، درآمد کل مالیاتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و نسبت به سال های گذشته جهش بزرگی داشته است.

به صورت کلی در سال (۲۰۱۲) نسبت به سال (۲۰۲۲) درآمد کلی مالیات از (۱۲۸ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۳۵) دینار به (۹۱۲ میلیارد و ۵۸۸ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۳۷۳) دینار افزایش یافت، بر این اساس مبلغ (۷۸۳ میلیارد و ۷۹۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۷۳۸) دینار معادل (۶۰۹%) درآمد مالیاتی افزایش یافته است.

کد خبر 2764884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha