توسعه شهر هوشمند سرعت می گیرد/لزوم مشارکت جدی سازمان ها برای تحقق هوشمندسازی کردستان

تفاهم نامه همکاری میان شهرداری و شرکت ارتباطات مبین نت با محوریت هوشمندسازی سنندج با حضور معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار کردستان منعقد و بر تسریع اجرای این طرح تاکید شد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک به سمت هوشمندسازی که با حضور مدیر فیبر نوری وزارت ارتباطات و معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دیگر مسئولان در سالن شهدای گمنام برگزار شد، گفت: امروز دسترسی مردم به بستر امن پر سرعت، جزو ضرورت ها و اولویت های سبد خانوار و بسیاری از کسب و کارها وابسته به این ظرفیت است، لذا بایستی با جدیت و سرعت این امکان، فراهم شود.

وی با تاکید بر سرعت اجرای این طرح در استان، اظهار کرد: به تبع سایر نقاط باید این امر در استان کردستان نیز صورت گیرد، و همه باید تلاش کنیم که حداکثر در مدت ۱۲ ماه  پوشش تمام شهرها کامل شود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های لازم برای اجرای این پروژه  بدون تعلل فراهم شود، افزود: سنندج به عنوان مرکز استان نسبت به سایر شهرستان ها به دلیل توپوگرافی خاص و برخی مشکلات از جمله اسکان غیر رسمی در نواحی منفصل شهری با محرومیت  محلی  بیشتری روبه رو و نیازمند توجه است.

زارعی کوشا خواستار تسریع در انجام کارها به منظور حرکت به سمت هوشمندسازی سنندج شد و ادامه داد:  در یک زمان کوتاه، حجم زیادی از عملیات حفاری انجام و هرچه زودتر این بستر برای بهره مندی شهروندان فراهم شود.

گفتنی است در پایان این جلسه، تفاهم نامه شهرداری سنندج و شرکت ارتباطات در راستای حرکت به سمت هوشمندسازی شهر سنندج با حضور استاندار کردستان به امضا رسید و مقرر شد تا پایان پاییز سال آینده عملیات اجرایی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سنندج به اتمام برسد.

در قالب این پروژه هوشمندسازی ، ۲۲۸ نقطه، ۳۳۰ هزار خانوار و ۴۶ اداره به فیبرنوری در سنندج متصل و عملیات اجرایی آن تا پایان سال جاری شروع می شود.

در این جلسه پیرامون شاخص های مهم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات، پوشش جاده های اصلی استان، پوشش جاده ریلی سنندج همدان، فعالیت دفاتر پیشخوان،طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب  و کارها، برنامه توسعه سرویس اینترنت ثابت FT TX استان کردستان، مسیر محصولی مبین نت، لایه بندی سرویس FT TX، توپولوژی ارائه سرویس و تعهدات پروانه مبین نت در چهار استان از جمله کردستان و کلان شهرها، مواردی بیان و مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2764808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha