لیلا قره مان و محمود دهام عبدالعزیز به عنوان روسای مشترک مجلس سوریه دموکراتیک انتخاب شدند

سرویس سوریه - در چهارمین کنگره مجلس سوریه دموکراتیک که با حضور ۴۰۰ نماینده این مجلس در رقه برگزار شد، «لیلا قره‌مان» و «محمود دهام عبدالعزیز» به عنوان روسای مشترک جدید این مجلس انتخاب شدند.

به گزارش کردپرس، در چهارمین کنگره مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) که با حضور ۴۰۰ نماینده این مجلس در رقه برگزار شد، «لیلا قره‌مان» و «محمود دهام عبدالعزیز» به جای «ریاض درار» و «امینه عمر» به عنوان روسای مشترک MSD انتخاب شدند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، چهارمین کنگره MSD روز چهارشنبه ۲۰ دسامبر به مدت یک روز در رستوران «الارض‌السعیده» رقه آغاز به برگزاری کرد.

در این کنگره ۴۰۰ نماینده MSD و شخصیت‌های مستقل و نمایندگان احزاب و نهادهای منطقه حضور داشتند.

در این جلسه روسای مشترک جدید MSD انتخاب شدند و جایگزین روسای قبلی شدند.

«لیلا قره‌مان» یکی از روسای مشترک جدید که توسط کنگره انتخاب شد متولد سال ۱۹۸۰ در عفرین است و در کنگره سوم MSD در سال ۲۰۱۸ به این مجلس پیوست و به عنوان معاون رئیس مشترک این مجلس انتخاب شد. در سال ۲۰۲۰ به حزب سوریه آینده پیوست و به عنوان معاون رئیس این حزب همزمان مشغول به فعالیت شد.

«محمود دهام عبدالعزیز» رئیس مشترک منتخب دیگر MSD که در کنگره چهارم این حزب انتخاب شد نیز متولد سال ۱۹۷۴ در شهر حسکه است. وی دارای دکترای روابط بین‌الملل و فوق‌لیسانس مطالعات خاورمیانه است و در دانشگاه‌های اوبرلین و اوهایو در آمریکا مشغول به تدریس است.

وی در سال ۲۰۱۴ به دلیل پیوستن به یک سازمان سیاسی ممنوعه توسط دولت دمشق دستگیر شد.

او یکی از بنیانگذاران حزب توسعه ملی سوریه است و در این حزب دارای مقام رئیس دفتر روابط خارجی مجلس ملی سوریه در آمریکا و کانادا بود.

وی همچنین رئیس مرکز فرهنگی عربی-آمریکایی مطالعات اسلامی در شهر لورین اوهایو و رئیس گروه حقوق و روابط بین‌الملل در دانشگاه مشترک المنافع آمریکا است.

کد خبر 2764686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha