پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه بستری به بیماران خاص در ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل بیمه سلامت ایلام در بازدید از مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام گفت: از ابتدای تأسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان ایلام تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه بستری به این گروه پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نورالدین رحیمی با بیان اینکه خیرین با قدم‌های خیری که حوزه سلامت بر می‌دارند، گفت: کمک شایانی برای تسهیل در ارائه خدمات به مردم به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج به مجموعه سلامت کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرطان‌ها بیشترین هزینه را در صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج داشتند و دیابت هم در رتبه دوم قرار گرفته است، افزود: شرط مهم بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج، تحت پوشش بودن بیمار در یکی از بیمه‌های پایه باشد.

 مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: در صورتی که فردی بیمه نداشته باشد باید از طریق سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی اقدام کند تا بیمه شود و سپس به نمایندگی‌های بیمه سلامت، تامین اجتماعی یا نیروهای مسلح در شهر محل زندگی خود مراجعه کند تا مدارک او تکمیل و برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج نشان‌دار شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۷ بیماری خاص، صعب العلاج و نادر تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج است، خاطرنشان کرد: این قشر از بیماران باید به اداره‌ کل بیمه سلامت مراجعه و با ارائه مدارک مورد نیاز نسبت به نشان‌دار نمودن بیماری خود در سامانه بیمه سلامت اقدام تا از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام بیان داشت: از ابتدای تأسیس صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان ایلام تاکنون، بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای خارج از ضوابط و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از بسته‌های خدمات به صورت الکترونیک در بخش بستری و سرپایی هزینه شده است.

 در این بازدید که به مناسبت گرامیداشت شب یلدا در بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید مصطفی خمینی برگزار شد، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اداره کل بیمه سلامت استان ایلام، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، کمیته امداد، حضور و ضمن عیادت از بیماران سرطانی، بسته‌های معیشتی نیز در بین آنان پخش و همچنین از پرسنل این بخش تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 2764673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha