فرماندار بانه مدعی درآمد ۱۳۰ میلیارد تومانی  مرز هنگه ژال بانه برای  مرزنشینان شد

سرویس کردستان- فرماندار شهرستان بانه یکی از دستاورهای مهم و تاثیرگذار دولت سیزدهم در بانه را بازگشایی مرز موقت هنگه ژال عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان از درآمد مرز موقت هنگه ژال بانه عاید مرزنشینان بانه شده که برابر با تعریفی که از مرزنشین شده کسانی در نقطه صفر مرزی تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز به صورت دائم سکونت دارند مرزنشین محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار کردپرس کمال خدری عصر سه شنبه در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان مرزی بانه ۸۴ کیلو متر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق دارد و بر همین اساس مردم این شهرستان از گذشته های خیلی دور مراودات بسیاری خوب خویشاوندی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی با مردم اقلیم کردستان عراق دارند.

فرماندار شهرستان بانه گفت: ۲۵ روستای شهرستان بانه خارج از محدوده ۲۰ کیلومتر تعریف شده ساکن هستند و از مزایای این مرز محروم شدند که یکی از خواسته های این روستاها برخورداری از مزایای مرزی است.

وی یادآور شد: اگر وضعیت بارش ها همچنان ادامه داشته باشد در سال آینده بیش از ۲۰ روستای شهرستان بانه باید تخلیه شوند تنش کم آبی در اکثر روستاهای بانه به یک معضل برای مردم تبدیل شده است.

خدری با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر بیش از یک هزار میلیارد پروژه در شهرستان بانه تعریف به بهره برداری رسیده، افزود: در یک سال اخیر بیش از ۴۰ کیلومتر از جاده های شهرستان آسفالت و روکش آسفالت انجام شده و امسال هم جشن پایان گاز رسانی در شهرستان بانه برگزار می شود و بیش از ۸۰ کلاس درس نیز امسال به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه امسال در ارزیابی عملکردها فرمانداری بانه رتبه سوم استانی را کسب کرده گفت: خدمات به روستاهای شهرستان برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها انجام می شود.

کد خبر 2764615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha