سرمایه های موجود در بانه جذب آموزش و پرورش شود

فرماندار شهرستان بانه گفت: سرمایه های زیادی در شهرستان بانه وجود دارد و هر روز این سرمایه ها بیشتر می شود و با توجه به نیاز آموزش و پرورش باید بخش زیادی از سرمایه های شهرستان در این نهاد آموزشی جذب شود.

به گزارش کرد پرس، کمال خدری شامگاه شنبه در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به بازگشایی مرز موقت هنگه ژال، گفت: با بازگشایی مرز موقت هنگه ژال بانه وضعیت اقتصادی بانه رشد خوبی داشته ضروری است که از این وضعیت خوب اقتصادی به نفع آموزش و پرورش بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه خیرین بازوان توانمند آموزش و پرورش هستند، افزود: خیرین همیشه با آموزش و پرورش در زمینه های مختلف همکاری کردند اما باید خیرین بیشتری با آموزش و پرورش همکاری کنند.

فرماندار شهرستان بانه اظهار کرد: باید به مدارس تیزهوشان توجه ویژه شود و تمام تجهیزات مورد نیاز به ویژه در زمینه آزمایشگاه و کارگاه باید تمام امکانات لازم در اختیار داشته باشند.

امسال ۲۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافت

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان سه برابر سالهای گذشته اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافته، بیان کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان از کمیته برنامه ریزی شهرستان به آموزش و پرورش اختصاص یافته که این اعتبارات در بخش ساخت و ساز پروژه های نیمه تمام و تعمیر و تجهیز مدارس هزینه می شود.

اقبال صالحی ادامه داد: اعتبارات امسال هنوز به دست ما نرسیده اما با دریافت آن می توانیم بخش زیادی از نیازهای شهرستان را در زمینه پروژه های نیمه تمام و تجهیز مدارس حل کنیم.

وی یادآور شد: امسال ۲۵۰ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شهرستان بانه شده این افراد از همان ابتدا مهارت کافی در آموزش ندارند و این همکاران در حال آموزش دوره های پودمانی در دانشگاه فرهنگیان هستند و دوره های ضمن خدمت نیز در شهرستان برای این معلمان تازه کار برگزار می شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بانه گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور نیز وعده تامین ۲ میلیارد تومان اعتبار به تجهیز مدارس بانه دادند که در صورتی که وعده آنها عملی نشود پیگیری خواهیم کرد.

صالحی افزود: امسال ۳۹ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان بانه تحصیل می کنند هر سال به تعداد دانش آموزان نیز اضافه می شود که نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری دارد.

بهره مندی ۴۲۶ بانه ای در حوزه سواد آموزی

رئیس اداره سواد آموزی شهرستان بانه نیز در این جلسه مردم سازی امر سواد آموزی از مهمترین اهداف امام خمینی (ره) عنوان کرد و اظهار کرد: آموزش دهندگانی که در حوزه سواد آموزی فعالیت می کنند با افرادی سر و کار دارند که دیرآموزترین افراد جامعه هستند و غیر از فعالیت سواد آموزی به عنوان مدد کار اجتماعی هم فعالیت می کنند.

سنور خدایی ادامه داد: حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی سال گذشته در دوره سواد آموزی ۴۵۰ نفر بوده که ۲۷۵ نفر تحت پوشش قرار گرفته که از این تعداد ۱۶۷ نفر موفق به دریافت کارنامه قبولی شدند.

وی بیان کرد: در دوره انتقال ۲۹۰ نفر حجم ابلاغی بوده که ۲۸۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته و از این تعداد نیز ۲۱۵ نفر موفق به دریافت کارنامه قبولی شدند و در دوره تحکیم نیز ۱۸۷ نفر حجم ابلاغی بوده که تمام حجم ابلاغی تحت پوشش قرار گرفته و ۱۱۰ نفر موفق به دریافت کارنامه قبولی شدند.

رئیس اداره سواد آموزی شهرستان بانه با اشاره به حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی امسال، یادآور شد: در دوره سواد آموزی ۳۷۶ نفر حجم ابلاغی بوده و ۵۰ نفر نیز ویژه زنان روستایی اضافه شده که در دوره انتقال ۳۳۰ نفر و دوره تحکیم ۱۸۰ نفر ابلاغ شد.

خدایی گفت: امسال با همت آموزش و پرورش مرکز یادگیری محلی گه شین راه اندازی شده که مهمترین اهداف این مرکز پایدار کردن یادگیری و آموزش مهارت های اساسی زندگی و حرفه آموزی است.

کد خبر 2764218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha