تایید نهایی ۱۰۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در کردستان

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کردستان با اشاره به ثبت نام ۲۰۸ هزار نفر در طرح هضت ملی در استان، گفت: ۱۰۸ هزار نفر از این تعداد تایید نهایی اولیه شده اند که ۳ برابر سهمیه ابلاغی در طول دوره ۴ ساله است.

به گزارش کرد پرس، امیرحسین جمشیدی گفت: سهمیه استان کردستان در نهضت مسکن ملی با احتساب مسکن روستایی، استیجاری، بافت فرسوده و خود مالکی، احداث ۳۶ هزار و ۸۷۱ واحد برای گروه های حمایتی در طول ۴ سال است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۸ مرحله ثبت نامی ۲۰۸ هزار نفر با مراجعه به سامانه ثبت نام کرده اند و ۱۰۸ هزار نفر از این تعداد تایید نهایی اولیه شده اند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کردستان از تخصیص ۸ هزار و ۵۰۰ واحد به متقاضیان خبر داد و افزود: در سفر ماه گذشته هیات دولت به کردستان و با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آماده سازی اراضی ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز آغاز شد.

جمشیدی با اشاره به مشکل تامین زمین در استان کردستان، ادامه داد: بخش عمده ای از مشکلات ما مربوط به تامین حدود هزار و ۷۰۰ هکتار زمین مورد نیاز برای اجرای مناسب این طرح بود که وقت زیادی را صرف این موضوع کردیم و تاکنون حدود ۵۰۰ هکتار آن تامین شده و هزار و ۲۰۰ هکتار نیز در کمیسیون های مختلف همانند کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی معماری و شهرسازی در دست بررسی است و به محض تصویب وارد چرخه می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر عمده مشکل ما هزینه نامتعارف آماده سازی در حوزه مسکن ملی با توجه به شرایط جغرافیایی حاکم بر منطقه است و داریم پیگیری می کنیم که بخشی از محل مساعدت صندوق ملی مسکن تامین شود.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: مشکل بعدی، تسهیلات بانکی است که عمده بانک ها در استان کردستان همکاری ضعیفی در این زمینه داشته اند و در جلسه شورای مسکن استان ۱۷ هزار ۴۰۰ سهمیه در بین بانک ها برای ۱۴ بانک تعیین شده و تلاش می کنیم متقاضیان را به سمت این بانک ها سوق دهیم.

کد خبر 2764122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha