جذب ۱۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه نهادهای حمایتی کردستان

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری کردستان گفت: امسال یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه نهادهای حمایتی استان جذب شده است.

به گزارش کرد پرس، سیدکمال حسینی با اشاره به میزان تسهیلات ابلاغی در حوزه سرمایه گذاری در بخش های مختلف، گفت: در بخش تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ که از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ کادرسازی شد، بیش از ۹۵۶ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که با پیگیری ها و همراهی شبکه بانکی، یک هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان در استان پرداخت شده که ۳۰۰ میلیارد تومان آن در بخش صنعت بوده است.

وی اظهار کرد: در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ علاوه بر سهم استانی، سهم سایر استان ها نیز جذب شد و حدود ۱۱۶ درصد عملیات جذب اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه سهم هر دستگاه از وزارتخانه مشخص شد، افزود: در کمیته های استانی همواره تأکید داشته که توزیع و سهم شهرستان ها را لحاظ و طرح های اولویت دار تولیدی مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری کردستان ادامه داد: در شورای برنامه ریزی تصویب شده که تسهیلات تبصره ۱۶ بر مبنای ۳ شاخص ضریب جمعیت، نسبت بیکاری بیکاری و توزان شهرستان اختصاص یابد که به ترتیب ضریب هر کدام ۷۰ درصد، ۱۰ درصد و ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

حسینی اعتبار تخصیصی تبصره ۱۶ استان را یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: از این میزان اعتبار ۸۰۲ میلیارد تومان جذب شد.

وی از اختصاص ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار ویژه مشاغل خانگی در سال جاری به استان خبر داد و بیان کرد: این تسهیلات نیز بر مبنای همین شاخص ها توزیع شهرستانی صورت خواهد گرفت و هر کدام از فرمانداری ها سریع تر اعتبارات را جذب کنند، سهم بیشتری دریافت خواهند کرد.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری کردستان گفت: امسال نیز یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه نهادهای حمایتی استان جذب شده و بر مبنای ۳ ضریب شهرستانی توزیع و در اختیار فرمانداران و کمیته های شهرستانی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 2763896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha