دولت، پارلمان کردستان و خاندان حاکم در اقلیم کردستان، فاقدمشروعیت، صلاحیت و هرگونه اختیاراتی هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده پیشین جنبش تغییر در مجلس عراق با اشاره به اینکه خاندان حاکم در اقلیم کردستان همچنان دربرابراحکام دادگاه عالی فدرال باهدف اتخاذ تصمیمات غیرقانونی می ایستند، گفت: دولت اقلیم کردستان مشروعیت ندارد.

به گزارش کردپرس، غالب محمد علی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: مسروربارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان طی روزهای اخیرسخنانی علیه دادگاه عالی فدرال و احکام صادره از سوی  این دادگاه ایراد کرده است، زیرا این دادگاه درگذشته از نامزدی او برای تصدی منصب ریاست جمهوری عراق به دلیل اینکه او قبلا" وزیری فاسد و مخالف قوانین در کشور بود،جلوگیری کرده‌ بود.

شایان ذکر است "دادگاه عالی عراق فقط هوشیار زیباری، تنها کاندیدای حزب دمکرات کردستان برای پست ریاست جمهوری را ردّ صلاحیت نموده بود".

وی افزود: احکام دادگاه فدرال برای همه مقامات اقلیم کردستان و خارج از آن، قاطع و لازم‌الاجرا است و کردها از این احکام حمایت می کنند.

غالب محمد تأکید کرد: «خاندان فاسد حاکم در اقلیم کردستان در حالی که مسرور بارزانی اکنون یک شهروند عادی و بدون هیچگونه منصبی به شمار می رود، در برابر قوانین و آراء صادره از سوی دادگاه فدرال ایستادگی می کنند و به دنبال اتخاذ تصمیم های غیرقانونی در اقلیم کردستان و افزایش عمر دولت اقلیم هستند».

وی همچنین تصریح کرد: دولت، پارلمان کردستان و خاندان حاکم در اقلیم کردستان، فاقدمشروعیت، صلاحیت و هرگونه اختیاراتی هستند.

کد خبر 2763811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha