تشکیل کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان بانه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: کارگروه ویژه مقابله و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل و خارج از محدوده شهری و با مدیریت شهرداری بانه تشکیل شود.

به گزارش کرد پرس، محمد جباری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بانه، گفت: دادستان نقش و جایگاه خطیر و ارزشمند در دستگاه قضایی دارد که به صورت توام، قاضی، مدیر و وکیل مدافع در اجرا و تحق عدالت در جامعه است.

وی اظهار کرد: اجرای عدالت در جامعه باید مصروف به شناخت آن باشد که شناخت عدالت بسیار دشوارتر از اجرای آن است که در این زمینه تمامی ارگانها موظفند تا دستگاه قضایی را در اجرای عدالت یاری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان افزود: مردم بانه انتظار مضاعفی از مسئولان برای خدمتگذاری دارند و برطرف کردن مسایل و مشکلات این شهرستان با هم سویی و هم افزایی و انجام وظایف ارگان های مسئول میسر است و در بحث حقوق عامه باید اولویت های این شهرستان شناسایی شود.

جباری ادامه داد: دستگاه قضایی در حوزه حقوق عامه نظیر تامین آب شرب، صیانت از منابع طبیعی، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز وظایفی دارد که در قانون مشخص شده است.

وی یادآور شد: در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز، هم در داخل محدوده شهر و هم در خارج از محدوده شهر که از مصادیق اجلی حقوق عامه به شمار می رود، ضروری است تا کارگروه و کمیته ویژه ای با مدیریت شهرداری بانه و حضور دادستان این شهرستان تشکیل شده و با استفاده از استراتژی برنامه ریزی شده به صورت تیمی و گروهی با حمایت های لازم از شهردار و رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان در جهت مقابله با این دسته از تخلفات اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از کمبود پارکینگ در شهرستان بانه انتقاد کرد و بیان کرد: معضل ترافیک در شهرستان به چشم می خورد و ضروری است تا با احداث پارکینگ های عمومی این مشکل را برطرف کرد.

وی بر لزوم انتقال زندان بانه به خارج از شهر اشاره کرد و گفت: ضروری است تا مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان در سریعترین زمان ممکن نسبت به اختصاص زمین مناسب برای انتقال زندان بانه به خارج از شهر، مساعدت های لازم را انجام دهد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های سعید اسکندری، حکم انتصاب حجت نصیری پور به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب بانه توسط دادستان مرکز استان کردستان به وی اهدا شد.

کد خبر 2763688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha