خلف وعده مسئولان موجب دلسردی کشاورزان شده است

نماینده صنف کشاورزان استان کردستان ضمن گلایه از خلف وعده مسئولان، گفت: سربازان خط مقدم تولید هستند و توجه به آنها موجب تقویت امنیت غذایی کشور است.

به گزارش کرد پرس، سیدحسین رحیمی در جشن شکرگزاری گندم شهرستان بیجار که با حضور کشاورزان و مسئولان در باغ سیب برگزار شد، گفت: کشاورزان جز کم توقع ترین قشر جامعه هستند چشمشان به باران رحمت الهی است و خدایا را شاکریم برای حس تلاش و کوشش و بارش باران به موقع که موجب افزایش تولید گندم در استان شده است. 

وی با بیان اینکه کشاورزان خط مقدم تولید هستند و بدون کم ترین توقع به تلاش خود پایبند هستند، افزود: یکی از شعارهای دولت ایجاد شغل است و کشاورزی یکی از شغل های بدون هزینه است که نیازمند حمایت جدی دولتمردان است. 

نماینده صنف کشاورزان استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان با کسب رتبه دوم تولید گندم کشور توانست به شعار رهبر انقلاب که جهش تولید است جامه عمل بپوشاند. 

رحیمی با گلایه از عملکرد مسئولان در بخش کشاورزی، ادامه داد: آیا دولتی ها برای مهار تورم کاری انجام داده اند و مصداق سخن ما افزایش صد درصدی قیمت ادوات کشاورزی است که بدون هیچ نظارتی در حال تاخت و تاز کشاورزان است. 

وی با اشاره به اینکه خلف وعده مسئولان و سیاست غلط های مرکز نشین موجب دلسردی ما شده است، یادآور شد: عدم پرداخت به موقع بهای گندم موجب نارضایتی کشاورزان شده است. 

نماینده صنف کشاورزان استان کردستان با گلایه از استاندار جهت عدم حضور در مراسم امروز، بیان کرد: بهتر بود استاندار به رئیس جمهور می گفتند جلسه کشاورزان و گوش دادن به درد دل آنها مثمر ثمرتر از جلسه تهران است. 

رحیمی گفت: کشاورز به عنوان آبروی این مملکت هستند و افزایش تولید محصولات غذایی یعنی امنیت کشور که شکر خدا شاهد آن هستیم. 

وی اظهار کرد: وزارتخانه هیچگونه نظارتی بر توزیع تراکتور و ادوات کشاورزی ندارد که موجب بروز مشکلاتی برای کشاورزان استان شده است. 

نماینده صنف کشاورزان شهرستان بیجار افزود: مسئولان بدانند تسهیلات برای بخش کشاورزی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و این سرمایه گذاری یعنی امنیت غذایی که موجب افتخار کشور است. 

رحیمی ادامه داد: شهرستان بیجار دارای سدهای زیادی است که آب آن به استان های همجوار را سیراب می کند و اجازه حفر چاه نداریم. 

وی یادآور شد: عدم حمایت از کشاورزان، نداشتن بیمه تامین اجتماعی؛ افزایش قیمت ادوات کشاورزی و عدم پرداخت به موقع بهای گندم از مهمترین مشکلات این قشر است. 

نماینده صنف کشاورزان استان کردستان بیان کرد: دولت از صادر کردن حواله سوخت برای کشاورزان عاجز است و همین عامل موجب دوندگی بیشتر کشاورزان شهرستان شده است. 

رحیمی گفت: کشاورزان کردستانی امسال با تولید انبوه همه پای کار بودند و تعاونی های روستاهای بیشترین تحویل را داشتند و از مسئولان تقاضا داریم با توجه به کرایه های سرسام اور حمل گندم به شهرهای دیگر ایجاد سیلوی بیشتر در دستور کار باشد.

کد خبر 2763675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha