نبود کرسی های آزاد فکری، باعث عدم موفقیت در تقریب مذهبی و قومیتی است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نبود جلسات هم اندیشی و کرسی های آزاد فکری، باعث عدم موفقیت در تقریب مذهبی و قومیتی است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در پیش نشست نهمین کنفرانس حکمرانی در استان کردستان در سنندج با بیان اینکه مشکل استان محدود در مسائل ظاهری نیست، بر لزوم تعریف و عملیاتی کردن الگویی مناسب برای تقریب مذهبی، قومیتی و تحول حکمرانی در منطقه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: موانع تقریب مذهبی و قومیتی عدم شناخت کافی از کلیت کشور و استان کردستان و سوتفاهم و قضاوت از پیش تعیین شده است که گاهی اتفاق می افتد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه باید سوتفاهم های موجود را برطرف کرده و از ایجاد سوتفاهم برحذر باشیم، افزود: نبود جلسات هم اندیشی و کرسی های آزاد فکری، باعث عدم موفقیت در تقریب مذهبی و قومیتی است.

حجت الاسلام پورذهبی ایمان قلبی، فکر عمیق و عقلانیت را اقتضائات برای موفقیت در بحث تقریب دانست و ادامه داد: به عقیده بنده، مشکلات کردستان و مسائل تقریب فقط اقتصادی نیست بلکه این مسائل شاید حل شود اما مسائل فکری همچنان پابرجا بماند.

وی بر لزوم شناخت فکر مردم و تلاش برای آشنایی با افکار و خواسته های آنان تاکید کرد و یادآور شد: فضای تئوریک نباید بر عمل غلبه کند، بلکه باید در قالب عمل گرایانه در استان پیاده کرد.

گفتنی است در این نشست، تعدادی از افراد صاحب نظر، به بیان دیدگاه های خود راجع به حکمرانی سرزمینی و تقریب مذاهب پرداختند.

کد خبر 2763620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha