فعالیت های انتخاباتی احزاب کرد ترکیه بی نتیجه است

سرویس جهان- مجله سیاسی واشنگتن ریپورت با اشاره به این که دولت ترکیه نمایندگان بر آمده از انتخابات کردهای ترکیه در شهرداریها را برکنار کرده، فعالیت های سیاسی احزاب کرد ترکیه از طریق انتخابات را بیهوده توصیف کرده است.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی واشنگتن ریپورت در تحلیلی پیرامون قدرت احزاب اپوزیسیون در برابر حکمرانی پیوسته رجب طیب اردوغان بر ترکیه، ادعا کرده است که احزاب اپوزیسیون در انتخابات آینده شهرداریهای ترکیه نیز نمی توانند اردوغان را شکست دهند.

این مجله با اشاره به تغییر رهبری در حزب جمهوریخواه خلق و تغییر نام حزب کردگرای دموکراتیک خلقها به حزب برابری و دموکراسی خلق ها نوشت: این تغییرات نمی تواند در تغییر موازنه به نفع اپوزیسیون ترکیه موثر باشد.

این مجله سیاسی آمریکا با اشاره به این که اردوغان، رییس جمهور ترکیه بیشتر شهرداران منتخب حزب کردها را برکنار و افراد معتمد خود را جای آنها بر کرسی ریاست شهرداریهای مناطق کردنشین نشانده، هشدار داده است این مسئله می تواند در انتخابات محلی بعدی نیز تکرار شود و نمایندگان منتخب کردها برای تصدی شهرداریها باز هم برکنار شوند و معتمدان اردوغان جایگزین آنها شوند.

واشنگتن ریپورت با اشاره به این که کردها معمولا برنده انتخابات محلی در مناطق کردنشین هستند اما برای فعالیت سیاسی و حضور در نهادهای دولتی با موانع زیادی روبرو می شوند، نوشت: این مسئله نشان می دهد این تلاشها همواره بدون نتیجه بوده است.

اردم آیدین، تحلیلگر سیاسی  نیز این موضوع را تایید کرده و به این نشریه گفته است احزاب عمده کرد در ترکیه نتوانسته اند ساختار مورد نظر خود را در شهرداریها، با وجود برنده شدن در انتخابات ایجاد کنند.

او پیشنهاد کرده است با توجه به این که دولت تحت رهبری اردوغان مانع اصلی حضور کردها در نهادهای مهم سیاسی و خدماتی است، احزاب کرد سعی کنند با دولت به تفاهم برسند.

مجله واشنگتن ریپورت احتمال داده است مسئله کردها باز هم یکی از مسائل مهم در انتخابات آینده ترکیه باشد.

این نشریه سیاسی با اشاره به این که دولت کنونی ترکیه به رهبری اردوغان همه تریبونهای رسانه ای ترکیه را در اختیار داشته و برای احزاب اپوزیسیون، بویژه کردها موانع زیادی ایجاد کرده است، تاکید کرده است که تغییر نام حزب کردها و یا تغییر رهبران احزاب دیگر اپوزیسیون مانند حزب جمهوریخواه خلق ترکیه نمی تواند در برابر قدرت طلبی اردوغان چالش مهمی ایجاد کند.

واشنگتن ریپورت یکی از معضلات احزاب اپوزیسیون غیرکرد در ترکیه را ناتوانی آنها در به دست آوردن دل کردها و جذب آنها در انتخابات دانسته است که ممکن است در انتخابات محلی آینده نیز این معضل همچنان مانع بزرگی برای احزاب اپوزیسیون غیرکرد ایجاد کند.

کد خبر 2763563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha