۱۱۰ پایه دوربین ترافیکی در سنندج اجرا شده است/آشکارسازی ۳ نقطه حادثه خیز در سنندج

شهردار سنندج گفت: ۱۱۰ پایه دوربین هوشمند در سنندج اجرا شده و در ۱۸ نقطه حادثه‌خیز آن دوربین نصب می‌شود.

به گزارش کرد پرس، سیدانور رشیدی در جلسه شورای ترافیک استان کردستان، گفت: کسب رتبه نخست در کاهش آمار تصادفات منجر به فوت نتیجه یک کار تیمی است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: هرآنچه در توان داشته ایم در شهرداری به کار گرفته ایم تا زمینه را برای کاهش تصادفات و مدیریت ترافیک در سطح شهر بکار گرفته ایم.

شهردار سنندج با اشاره به برنامه ریزی‌های مختلف در راستای مدیریت ترافیک در سطح شهر سنندج، افزود: برنامه‌های کوتاه و بلندمدت برای مدیریت ترافیک در سطح شهر انجام گرفته و در همین راستا چندین کلان پروژه تعریف و در حال اجراست.

رشیدی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل هوشمند بیش از ۱۱۰ پایه دوربین اجرا و در ۱۸ نقطه از این تعداد که نقطه حادثه خیز هستند مشغول نصب دوربین هستیم.

وی یادآور شد: سهم شهر سنندج از ۲۶ نقطه حادثه خیز در استان ۷ نقطه است که ۳ نقطه آن رفع شده و ۴ نقطه دیگر هم به زودی انجام خواهد گرفت.

شهردار سنندج به اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در شهر سنندج اشاره کرد و بیان کرد: این طرح در سال گذشته به عنوان طرح بسیار موفق اجرا شد اما در ادامه به دلایل اجتماعی استمرار آن به تعویق افتاد.

رشیدی گفت: برنامه ریزی لازم برای اجرای دوباره این طرح با پایلوت بهاران شروع شده و به مابقی نقاط شهر هم تسری پیدا خواهد کرد.

وی خواستار همراهی و همکاری بخش‌های مختلف برای اجرای کامل طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در سطح شهر شد و از همراهی رسانه‌ها به ویژه شبکه استانی تقدیر کرد.

شهردار سنندج اظهار کرد: اجرای پارکینگ به عنوان یکی از نیازهای اساسی در مرکز شهر از اولویت‌های شهرداری سنندج است و به همین منظور اراضی روبروی پارک شهدا، جز چند شعیر آن، تملک شده است.

رشیدی افزود: برای احداث پارکینگ در محدوده میدان آزادی سنندج نیز با نیروی انتظامی توافقاتی انجام شده و پارکینک طبقاتی در مساحت ۷ هزار مترمربع احداث می‌شود.

وی ادامه داد: زیرگذر سه راهی تکیه و چمن هم با داشتن مصوبه شورای ترافیک در آینده نزدیک کلنگ‌زنی می‌شود.

شهردار سنندج یادآور شد: اتصال میدان شهیده ناهید فاتحی‌کرجو به کمربندی آبیدر به طول ۱۳۰۰ متر بیش از ۱۲ درگیر معارض و پروسه قضایی بود و معارضین ۳۷ میلیارد تومان حکم اجرائیه به زیان شهرداری داشتند که با توافقات با دانشگاه علوم پزشکی کردستان این موضوع حل شده است.

رشیدی بیان کرد: سال آینده پروژه‌های بلوار معتمدوزیری و بلوار حسن آباد به اضافه سه راهی تکیه و چمن انجام می‌شود.

وی گفت: معتقدیم تا رسیدن به نقطه مطلوب مسائل ترافیکی و روان‌سازی فاصله زیادی نداریم اما نیازمند همراهی همه بخش‌ها خواهد بود.

شهردار سنندج اظهار کرد: شهرداری سنندج خود را ملزم به رفع مشکلات ترافیکی و اجرای مصوبات شورای ترافیک می‌داند و برای انجام آن توان خود را بکار می‌گیرد.

کد خبر 2763550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha