۱۳۲ واحد ساختمان در مهاباد با رای کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریبی اعلام شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون شهرسازی و معماری شهرداری مهاباد گفت: ۱۳۲ ساختمان سطح شهر با رای کمیسیون ماده ۱۰۰ تخریبی اعلام شد و اجرای حکم آنها در دست اقدام است

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ مصطفی محمدنژاد بیان کرد: امسال همچنین یک‌هزار و ۶۴۰ مورد اخطاریه تعطیلی کار در مورد ساخت و ساز و همچنین نداشتن عدم خلافی و شاکی خصوصی در سطح شهرستان صادر شده است.

او با اشاره به توقیف ماشین آلات واحدهای متخلف نیز گفت: امسال ۲۱۸ مورد ابزارآلات ساخت و ساز شامل ۳۱ مورد جرثقیل، ۹ بیل مکانیکی، سه دستگاه پمپ بتن، ۱۲ دستگاه کمپرسی و ۶ دستگاه میکسر توقیف شده است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: نظارت بر ساخت و سازهای شهری توسط دستگاه های نظارتی ضعیف بوده و از طرفی اغلب نظارت ها حالت بازدارندگی ندارد و تنها به گزارش تخلفات آن هم بعد از ساخت محدود می شود.

حسن عباسی بیان کرد: بازرسی شهرداری و مهندسان نظام مهندسی باید بر ساخت و سازهای طبق نقشه های مصوب و دستورالعمل قانونی در همان ابتدا ورود کرده و از ادامه روند احداث در صورت مغایرت با نقشه اصلی جلوگیری کنند.

او با اشاره به اینکه برخی از ساختمان ها دارای ۲ نقشه هستند، تاکید کرد: شهرداری و نظام مهندسی از صدور نقشه های اجرا و مصوب پرهیز و تنها باید یک نقشه واحد صادر کنند.

فرماندار با بیان تخریب ساختمان دارای تخلف، تبعات اجتماعی به دنبال دارد، اضافه کرد: در صورت عدم ورود و نظارت ویژه به امر ساخت و ساز شاهد بی نظمی در سطح شهر و معضلات شهری خواهیم بود که امکان تغییر آن ساده نیست.

عباسی گفت: نگاه اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید به سمت درآمدزایی برای شهرداری باشد و باید با تخلفات ساختمان در راستای منافع عموم و عدالت در حقوق شهروندان به صورت قاطع مقابله کرد.

گفتنی است؛ نظارت بر ساخت و سازهای شهری در مهاباد چندان کارآمد نیست و به اذعان بسیاری ماده ١٠٠ در شهرداری ها به محل درآمد تبدیل شده است.

 این در حالی است که بر اساس تبصره هفت ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مأموران شهرداری مکلف هستند در مورد ساختمانها نظارت کامل داشته باشند. اگر شهرداران ادوار در مهاباد به این وظیفه مهم خود عمل کرده بودند اکنون فرماندار مهاباد نظارت بر ساخت و سازهای شهری توسط دستگاه های نظارتی را ضعیف قلمداد نمی کرد!

کد خبر 2763460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha