وقوع ١٨ تا ۳۰ سانتی متر نشست سالیانه زمین در ایران

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۱۸ تا ۳۰ سانتی متر نشست سالیانه زمین نیز در اثر برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی در کشور به وقوع می پیوندد.

به گزارش کردپرس، احمد سیاحی در جمع مدیران شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: طی ۲۰ سال گذشته ۲۰۰ میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی کشور اتفاق افتاده است که رقمی بسیار قابل توجه در این عرصه به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۱ استان کشور درگیر مسائل گردو خاک هستند که اثرات مخرب و بسیار جدی از خود برجای گذاشته است

مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از ظرفیت دانشگاه ها تاکنون استفاده کامل نشده است، اظهار کرد: موضوع آب یکی از بحث های جدی و اساسی در دنیا و ایران است که می توان از نظریه های دانشگاهی در تحقیقات و پژوهش ها و فناوری و توسعه صنعت بهره برد.

سیاحی شناخت مشکل را زمینه یافتن راهکار برای رفع آن برشمرد و ادامه داد: مدیریت مصرف آب، استفاده از ظرفیت پساب ها و استفاده از آب های آزاد راهکاری مهم برای جبران کسری منابع تولید آب و مقابله با کم آبی در کشور است.

سیاحی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و پارک علم و فناوری استان به ارومیه سفر کرده است.

آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که با اضافه برداشت در کشور مواجه است و بیش از ۷۰ هزار چاه غیرمجاز در این استان وجود دارد.

کد خبر 2763260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha