دولت اقلیم کردستان همچنان به چانه‌زنی خود با دولت مرکزی در خصوص پرونده تحویل درآمدهای نفتی و سایر پرونده‌ها ادامه می‌دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده پیشین جنبش تغییر وعضو سابق کمیسیون نفت و گاز مجلس عراق، با تاکید براینکه دولت اقلیم کردستان همچنان به چانه زنی با دولت مرکزی در خصوص واگذاری درآمدهای نفتی خود به بغداد و سایر پرونده ها ادامه می دهد، گفت:دولت فدرال باید در خصوص بحران بوجود آمده بین بغداد- اربیل، تصمیمات اساسی و قاطعانه ای را اتخاذکند.

به گزارش کردپرس، غالب محمد علی، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه اختلافات بین احزاب کردستانی مهم‌ترین عواملی است که مانع یافتن راه‌حل‌هایی برای پرونده درآمدهای نفتی با دولت  فدرال می‌شود، افزود: حزب دمکرات کردستان ،کنترل کننده اصلی پرونده نفتی دراقلیم کردستان است.

غالب محمد علی با اشاره به اینکه تبدیل دولت اقلیم کردستان به یک دولت سرپرستی، دولت مرکزی را قوی‌تر از هر زمان دیگری خواهد کرد، تصریح کرد: دولت اقلیم کردستان همچنان به چانه‌زنی خود با دولت مرکزی در خصوص پرونده تحویل درآمدهای نفتی و سایر پرونده‌ها ادامه می‌دهد.

این نماینده پیشین مجلس عراق با تاکید براینکه وزارت نفت عراق باید مشکلات پیش روی پرونده نفتی را به افکار عمومی اطلاع دهد، افزود: بغداد موظف است در خصوص بحران پیش آمده بین دولت های فدرال و اقلیم کردستان، تصمیمات سرنوشت ساز و قاطعانه ای را اتخاذ کند.

گفتنی است که زهرا البجاری، نماینده مجلس عراق، پیشتر درگفتگو با خبرگزاری «المعلومه» فاش کرده بود که اقلیم کردستان همچنان به قاچاق نفت به خارج از کشور از راه‌های متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته ادامه می‌دهد.

کد خبر 2763161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha