حمایت از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی منجر به توسعه فرهنگی می شود

نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار حمایت مسئولان از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی شد و گفت: این حمایت ها در نهایت موجب ارتقای سرانه مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور می شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در مراسم رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی و دیدار با مدیر و کارکنان کتابخانه عمومی کردستان، گفت: محیط کتابخانه باید پویا، بانشاط و پیام آور باشد، این عوامل می تواند جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخانه ترغیب کند.

وی اظهار کرد: جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تفکر، اندیشه و آگاهی است و ارتقای سطح آگاهی در جامعه از دل کتاب و با خواندن و مطالعه میسر می شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کتابخانه های عمومی از عوامل تاثیرگذار در اعتلای فرهنگی کشور هستند، افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فکر، اندیشه و آگاهی جامعه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام پورذهبی خواستار حمایت مسئولان از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی شد و ادامه داد: این حمایت ها در نهایت موجب ارتقای سرانه مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور می شود.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه باید دارای فضای موثر و مفید بود باشد و مراجعه کننده را به خواندن و مطالعه ترغیب کند، یادآور شد: ضروری است به سمت خواندن و مطالعه حرکت کنیم تا جامعه ای رو به رشد داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم تسلط کتابداران کتابخانه های عمومی به مقوله کتاب و اهمیت کتابخوانی تاکید کرد و بیان کرد: کتابداران کتابخانه های عمومی باید مشاوران خوبی برای مردم باشند، چرا که این مهم در علاقه مندی آحاد جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی تاثیرگذار است.

اهدای ۳۷ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی توسط کردستانی ها

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان نیز در این مراسم، تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان را بالغ بر ۸۵۰ هزار نسخه عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته، ۳۷ هزار نسخه کتاب توسط مردم و سازمان ها به کتابخانه های عمومی اهدا شده است.

معصومه حسنی خونسار اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه، برنامه های متنوعی در این نهاد فرهنگی برگزار می شود.

وی عضوگیری رایگان در کتابخانه های عمومی در ۳ روز متوالی را از مهمترین برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه، کتابخانه های عمومی استان کردستان همزمان با سراسر کشور در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه از متقاضیان به صورت رایگان عضویت به عمل می آورند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان همچنین به بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب به کتابخانه های عمومی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح از ۲۳ تا ۳۰ آبان اجرا می شود و اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می توانند با مراجعه به کتابخانه  عمومی امانت دهنده، از بخشودگی جرایم دیرکرد برخوردار شوند.

حسنی خونسار با اشاره به شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان « آینده خواندنی است»، یادآور شد: به همین مناسبت، ویژه برنامه ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار  با دعوت از مسئولان، علاقه مندان و برگزیدگان حوزه کتاب در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع دیگر در این ایام، بیان کرد: این برنامه ها شامل مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه گویی، نشست کتاب خوان، جمع خوانی، حضور مدارس در کتابخانه ها و ... خواهد بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، گفت: هم اکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

حسنی خونسار تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان را بالغ بر ۸۵۰ هزار نسخه عنوان کرد و اظهار کرد: در یک سال گذشته، ۳۷ هزار نسخه کتاب توسط مردم و سازمان ها به کتابخانه های عمومی اهدا شده است.

کد خبر 2763090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha