ایستگاه پمپاژ دائم آب بانه به بهره برداری رسید

ایستگاه پمپاژ آب دائم بوئین بانه و بهره برداری از چندین طرح در حوزه آب و برق با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش کرد پرس، سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به استان کردستان، ایستگاه پمپاژ آب دائم بوئین بانه را به بهره برداری رساند.

آبرسانی به شهر بانه از سد عباس آباد شامل خطوط انتقال به طول ۲۲.۵ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۶۵۰ لیتر بر ثانیه و مخازن ذخیره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب است.

این طرح با هدف تامین پایدار بخشی از نیاز آب شرب شهر بانه با ظرفیت ۵۵۵ لیتر بر ثانیه با حجم ۸.۵ میلیون مترمکعب در سال به بهره برداری می رسد و تامین نیازهای آب شرب ۲۲۳ هزار نفر را پوشش می دهد.

با توجه به تنش آبی سال ۱۴۰۰، این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن و با پیگیری های دولت با اعتباری بالغ بر ۵۷۳ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسید.

وزارت نیرو دولت سیزدهم در کردستان خدمت ماندگار ارائه کرده است

استاندار کردستان نیز در این مراسم گفت: در ۲ سال از عمر دولت سیزدهم یکی از مهمترین بخش هایی که در کردستان خدمت ماندگار ارائه کرده است، حوزه وزارت نیرو است.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه وزارت نیرو در استان کلید خورد، اما بسیاری از این پروژه ها از جمله هفت سد کوچک و بزرگ، حتی یک لیتر آب به مردم تحویل ندادند و هیچ بهره ای از آنها به مردم نرسیده بود.

وی با بیان اینکه پس از سفر اول رئیس جمهوری و هیات دولت به استان، ظرفیت های اعتباری برای این پروژه ها فراهم شد، اظهار کرد: برای نمونه در یک کار جهادی انتقال آب سد آزاد به سنندج ۱۱ ماه پیش توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید تا امروز هم پروژه های کلانی برای استان کلید خورده است، ضمن اینکه در این سفر تعدادی از این پروژه ها به ارزش ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می کنیم اقدامات لازم برای صدور مجوزها در زمینه انتقال آب از سد سیازاغ به شهر بیجار و یاسوکند انجام شود که امیدواریم بتوانیم در دولت سیزدهم این مهم را نیز به سرانجام برسانیم.

استاندار کردستان یادآور شد:: تلاش می کنیم تا افق ۱۴۲۰ هیچ دغدغه ای در تامین آب آشامیدنی و تخصیص های مربوط به صنعت که امروز استان کردستان مسیر رو به رشد آن را می پیماید، نداشته باشیم.

همچنین با حضور رئیس جمهور چندین طرح آب و برق وزارت نیرو در استان کردستان از جمله آب رسانی از مدول (بخش) دوم تصفیه خانه شماره ۲ شهر سقز از سد چراغ ویس، پروژه آب رسانی از تصفیه خانه آب شرب شهر دیواندره به شهر دیواندره و مجتمع روستایی اوباتو از سد سیازاخ، بهره برداری از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی گاران، ارتقای فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج، تبدیل کامل شبکه سیم مسی استان به کابل خودنگهدار، افتتاح طرح بهارستان در راستای توسعه، اصلاح و بهسازی کامل شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و پست های توزیع برق ۶۴۴ روستا در سطح ۱۰ شهرستان استان و نیز احداث خط و پست فوق توزیع ۶۳ به ۲۰ کیلوولت شهید نمکی و به کارگیری از ۱۰ فیدر ۲۰ کیلوولت با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

کد خبر 2762783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha