وزیر کشور در بانه: باید روی صادرات به اقلیم کردستان عراق بیشتر تمرکز شود

وزیر کشور گفت: در شهرستان بانه به دلیل همجواری و همسایگی با اقلیم کردستان عراق ظرفیت های خوبی برای تولید و صادرات فراهم است که باید روی صادرات به کشور همسایه بیشتر تمرکز شود که برای کشور ارزآوری داشته باشد.

به گزارش کرد پرس، احمد وحیدی روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی، متنفذین و معتمدین شهرستان بانه با بیان اینکه یکی از مزیت های مرزی بودن تولید و صادرات است، گفت: ظرفیت های مرزی در این منطقه فعال شده که باید روی صادرات به اقلیم کردستان بیشتر تمرکز شود تا برای تجار و تولیدکنندگان ارزآوری ایجاد و از ارز بانکی مرکزی بی نیاز شوند و اقلام مورد نیاز را تامین کنند.

وی اظهار کرد: باید برای تامین ارز تجار برنامه ریزی داشته باشند و نیازی به تخصیص ارز نداشته باشند.

وزیر کشور افزود: بسیاری از سرمایه گذاران اقلیم کردستان عراق علاقمند به سرمایه گذاری در این منطقه هستند که باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاری آنها فراهم شود و در دولت سیزدهم تاکید شده که روابط استانداری ها با استانداری های کشور همسایه توسعه پیدا کنند و مسائل بین استانی حل و فصل شود.

وحیدی ادامه داد: باید ساعت کاری و طولانی کردن فعالیت روزانه باید بیشتر شود و ظرفیت سازی باید انجام شود و هشت ساعت کاری را پنج ساعت افزایش دهند.

وی با اشاره به توسعه شهرک  صنعتی، یادآور شد: بایستی پنج هکتار مورد نظر به شهرک صنعتی واگذار شود و همچنین ۲۳ روستای نوار مرزی که از مزایای مرزی محروم هستند باید از این مزایا برخوردار شوند.

وزیر کشور بیان کرد: مردم باید با فعالیت های اقتصادی درگیر شوند و و فعالیت اقتصادی انجام دهند که برای آنها آورده اقتصادی و آورده تجربی دارد.

وحیدی با اشاره به اهمیت احداث سد کانی گویژان، گفت: اگر احداث سد کانی گویژان برای مردم اهمیت دارد و مطالعات انجام شده در مصوبات سفر ریاست جمهوری پیگیری می شود.

وی با اشاره به بمباران ۱۵ خرداد سال ۶۳ بانه، اظهار کرد: در سال ۱۳۶۳ در شهرستان بانه بیش از ۶۰۰ نفر شهید و صدها نفر زخمی شدند و رژیم بعثی جنایتی بزرگ را در این منطقه رقم زد.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم غزه به یک ملت اسوه و الگو برای مقاومت در برابر این حجم از ظلم تبدیل شدند، افزود: البته رژیم صهیونیستی روی رژیم بعثی را سفید کرده ظلم های زیادی را به مردم فلسطین و غزه می کنند که برای رزمندگان بزرگ موفقیت نهایی را آرزوم می کنیم خدا به این رزمندگان از خود گذشته عنایت خواهد فرمود.

وحیدی ادامه داد: در جنگ ترکیبی که دشمن در سال گذشته ایجاد کرد مردم بانه یک نمره قبولی خیلی خود داشت و نشان داد که پایبندی مردم این منطقه به ارزشها و بصیرت شان نسبت به شناخت دشمن بسیار بالا است.

وی یادآور شد: دشمن ۴۴ سال تلاش کرده که در قومیت و مذهب رخنه ایجاد کند و القا کنند که مردم کردستان با دیگر مناطق کشور تفاوت هایی دارند و همواره این توطئه با شکست مواجه شده و همبستگی بسیاری خوبی بین مردم کشور وجود دارد.

وزیر کشور بیان کرد: همه مردم ایران خود را در سرنوشت کشور نقش آفرین و شریک می دانند و افتخارات ایران به همه ملت ها و قومیت های ایرانی متعلق است.

وحیدی با بیان اینکه در کشور ما تنوع قومیتی یک مزیت بزرگ تلقی می شود، گفت: غربی ها قومیت ها را نادیده گرفتند و تنوع های قومی تحت عنوان شهروند از بین بردند اما در کشور ما برعکس همه قومیت ها اصالت دارند و گفتند که باید همه قومیت ها حفظ شود.

وی اظهار کرد: حرکت بسیار خوب رو به جلو را شاهد هستیم و مردم کردستان با نشاط به سمت رشد و توسعه پیش می روند و دشمنانی که میخواهند با ایجاد مسائل امنیتی جلو توسعه استان را بگیرند با هوشیاری مردم با شکست مواجه شد.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات منافقین، افزود: منافقین تنها علیه ما اقدامات تروریستی انجام ندادند علیه مردم کرد هم عملیات تروریستی انجام دادند به همین خاطر روابط ما با اقلیم کردستان بسیار خوب و دوستانه است.

کد خبر 2762725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha