جذب ۲۵۰۰ نفر در تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز کشور

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از جذب حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز کشور خبر داد.

قاسم احمدی لاشکی در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به کردستان، به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر آموزش و  پرورش در ستاد ارتباطات مردمی سفر ریاست جمهوری به کردستان با شرکت در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش و همچنین مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات مدیران کل و همکاران حوزه تعلیم و تربیت کردستان در راستای تمهید مقدمات ستاد ارتباطات مردمی، با بیان اینکه روزهای سختی در آموزش و پرورش سپری شده و نیز حجم فعالیت آن در آینده نبز مضاعف است.

وی با اشاره به وضعیت استخدام در آموزش و پرورش، برنامه ریزی در راستای جذب اصولی در آن را مهم دانست و با تاکید بر این نکته که اگر قرار است اتفاق مثبتی در نحوه جذب صورت گیرد باید با برگشت اصولی و دائمی به مسیر دانشگاه فرهنگیان باشد، گفت: کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان و توجه به مسائل و چالش های آن نیز باید مدنظر قرار گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ظرفیت خالی مانده از آزمون استخدام دبیری و هنرآموز سال جاری را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و از هماهنگی های نهایی برای انجام کارهای جذب این افراد خبر داد.

احمدی لاشکی با پرداختن به مسأله کمبود معلم، آن را ریشه در علل مختلفی دانست و اظهار کرد: در بعضی از شهرستان ها و مناطق حتی مدیر آموزش و پرورش در حال تدریس است.

وی در پاسخ به سوال و اعلام چالش های آموزش و پرورش از سوی اعضای شورای معاونان این اداره کل، با بیان اینکه تدبیر در حل مسائل اهمیت بسیاری دارد و خیلی از مشکلات بدون مراجعه به پایتخت و با گره گشایی ساده مرتفع می شود، افزود: سعی کنید چاره جویی و حل مشکلات بدون نیاز به ستاد مرکزی را تقویت کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، شورای اداری استان را جزء یکی از بهترین و چاره سازترین ظرفیت ها برای گفتمان سازی توجه به حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و ادامه داد: سفر ریاست جمهوری به کردستان و تصویب اعتبارات جهشی برای حوزه  آموزش و پرورش را پیگیری کنید.

احدی لاشکی در خبری خوب و با تقدیر از مدیرکل و  کارکنان اداره حقوقی آموزش و پرورش استان، کردستان را جزء سه استان برتر در مستندسازی املاک عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد و تلاش های آموزش و پرورش کردستان در حوزه حقوقی تحسین برانگیز است.

کد خبر 2762723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha