فرار مالیاتی عجیب و غریب یک شرکت با هیئت مدیره ای از معتادان

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از پرونده عجیب فرار مالیاتی شرکتی تازه تاسیس با هیئت مدیره ای از افراد معتاد و نیازمند مالی خبر داد که بزرگترین پرونده فرار مالیاتی امسال در آذربایجان غربی را شامل می شدند.

به گزارش کردپرس، جعفر پورمختار در جمع خبرنگاران افزود: یکی از بزرگترین پرونده های فرار مالیاتی که امسال در آذربایجان غربی شناسایی و کشف شد، مربوط به این بخش بود که هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این بخش مطالبه مالیات بر ارزش افزوده شد.

او اضافه کرد: در این پرونده، ۱۱ شرکت کاغذی راه اندازی شده بود که موضوع فرار مالیاتی از این طریق صورت می گرفت.

پورمختار اظهار کرد: این شرکت‌های تازه تاسیس بدون هیچ گونه سابقه مالی و مالیاتی در یک دوره محدود چند ساله در زمینه آهن قراضه و باتری فرسوده به صورت شبکه ای در استان و سطح کشور فعالیت داشتند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: حجم معاملات این بخش به بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال می رسد که رقمی قابل توجه بوده و با تلاش های طولانی کشف شده است.

او تصریح کرد: همچنین ۳۳ نفر از افراد معتاد و نیازمند مالی در قبال دریافت مبالغی به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره این شرکت ها به کار گرفته شده بود.

پورمختار گفت: این شرکت ها علاوه بر معامله با شرکت های واقعی، اغلب با تنظیم معاملات صوری بین خود زمینه پیچیده شدن فرایند تشخیص و شناسایی مؤدیان فاقد اعتبار را فراهم می کردند و در صورت قرارگرفتن برخی شرکت ها در لیست مؤدیان فاقد اعتبار، شرکت های جدید و جایگزین تاسیس می شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اظهار کرد: شهروندان نیز می توانند در صورت مواجهه با هر نوع فرار مالیاتی، مراتب را از طریق سامانه تلفن گویای ۱۵۲۶ یا مراجعه به درگاه ملی مالیاتی به آدرس www.intamedia.ir و انتخاب لینک سوت زنی و یا ارسال مکاتبه به اطلاع سازمان امور مالیاتی برسانند.

کد خبر 2762626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha