آماده باش مشترک آمریکا و نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه سیریان آبزور، نیروهای آمریکایی ضمن اعلام آماده باش در پایگاههای خود در شرق سوریه، از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها خواسته اند گشت زنی های خود در اطراف پایگاههای آمریکا در این مناطق را افزایش دهند.

به گزارش کردپرس، نشریه سیریان آبزرور از آماده باش نیروهای آمریکا در پایگاههای این نیروها در اطراف میدانهای نفتی و گازی  مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، به دنبال حملات یک هفته اخیر به نیروهای آمریکا و پایگاههای آن در نزدیکی میدان های نفتی و گازی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شرق این کشور، جابجایی نیرو و تجهیزات توسط آمریکاییها افزایش یافته است.

 بر اساس گزارش این نشریه، نیروهای آمریکایی اقدام به تحکیم مواضع خود در میدان گازی کونیکو و میدان نفتی العمر کرده اند.

آمریکایی ها همچنین از نیروهای کرد سوریه خواسته اند گشت زنی و اقدامات تامینی در نزدیکی پایگاههای آمریکاییها را در شرق سوریه افزایش دهند.

از سوی دیگر گزارش شده نیروهای دموکراتیک سوریه که نگران ادامه حملات هوایی ترکیه هستند، تمایل چندانی برای همکاری بیشتر امنیتی با نیروهای آمریکایی نشان نداده اند. منابع کردی به روزنامه اثرپرس گفته اند نیروهای دموکراتیک سوریه همچنان نگران حملات غافلگیرانه نیروهای وابسته به قبایل عرب از سمت غرب رود فرات هستند. بنابراین ممکن است برای همکاری بیشتر با نیروهای آمریکاییها اختلافاتی میان نیروهای دموکراتیک سوریه بوجود آید.

در روزهای اخیر چندین پایگاه نظامی آمریکا در عراق و سوریه هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفته است.

کد خبر 2762288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha