جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به نشان فرهنگی کردستان تبدیل شده است

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: حدود سه دهه از شکل گیری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان می گذرد و در این مدت این جشنواره به یک برند و نشان فرهنگی در استان کردستان تبدیل شده است.

به گزارش کرد پرس، رحمان هوشیاری در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه از میزبانی این رویداد بسیار خوشحالیم، گفت: این جشنواره متعلق به مردم مریوان که همه مهمانان با پوست، گوشت و استخوان خود محبت، استقبال و مهمان نوازی مریوانی ها را احساس کرده اند.

وی اظهار کرد: وقتی مردم همراهی مسئولان در برگزاری تئاتر خیابانی را می بینند، آنان نیز رغبت پیدا کرده تا از مهمانان و اجراهای نمایش ها استقبال کنند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نشان از فرهنگی بودن کردستان است، افزود: در طول یک سال اخیر چندین برنامه با حضور هزاران نفر همچون دف نوازی، مولودی خوانی و تجلیل از بزرگان حوزه فرهنگ و هنر اجرا شده است.

هوشیاری از مدیرکل ارشاد استان کردستان بابت همراهی های بی دریغ از این  جشنواره قدردانی کرد و ادامه داد: یکی از اساتید گروه های حاضر در این جشنواره، زمانی استاد مدیرکل فعلی که خود نیز در این حوزه سابقه فعالیت دارند، حضور داشته و این فرصتی برای توسعه این رشته است.

وی یادآور شد: همزمان با فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که بزرگ ترین تئاتر خاورمیانه است، ۲۱۵ اثر در بخش داخلی و ۲۵ اثر در بخش خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با بیان اینکه تئاتر خیابانی مریوان، بیشتر در خارج کشور شناخته شده است، بیان کرد: در بخش بین الملل، ۱۱ نمایش برای حضور در جشنواره انتخاب شد اما به دلیل تنگناهای مالی تعداد آثار کاهش یافت.

کد خبر 2762194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha