هنرمندان تئاتر خیابانی نباید به سمت اجراهای نمایشی در تئاترهای صحنه ای بروند

داور شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: متاسفانه بیشتر هنرمندان بخش تئاتر خیابانی به سمت اجرای نمایشی رفته اند که هیچ تفاوتی با تئاتر صحنه ای ندارد و باید از این موضوع دوری کنند.

بهمن صادق حسنی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با بیان اینکه هنرمندان ما باید اجرای نمایش های ایرانی دارای قابلیت اجرا در خیابان را دنبال کنند، گفت: متاسفانه بیشتر هنرمندان بخش تئاتر خیابانی به سمت اجرای نمایشی رفتند که هیچ تفاوتی با تئاتر صحنه ای ندارد.

وی اظهار کرد: مخاطب، نمایش خیابانی ۴۵ دقیقه ای را نمی پذیرد و اگر مردم مریوان ساعت ها پای اجرای نمایشی می نشینند نشان از عشق و علاقه وافر آنهاست، وگرنه این نوع نمایش باید به گونه ای باشد که اگر تماشاگری ۵ دقیقه وقت خود را به نظاره آن اختصاص داد، مفهوم و پیام نمایش را دریافت کند.

داور شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان آشنایی با تکنیک های روز دنیا را از دیگر موارد ضروری در توسعه تئاتر خیابانی دانست و افزود: هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی باید به بیان مسائل اجتماعی و اقتصادی در جامعه بپردازند و در نمایش خود نسبت به موضوعات مختلف اعتراض و انتقاد کنند.

صادق حسنی ادامه داد: انتقاد کردن نسبت به مسائل و موضوعات گوناگون در نمایش های خیابانی ایران کمرنگ شده و برای تقویت آن هم نیاز به آموزش و برگزاری کارگاه های آموزشی در جشنواره هایی داریم.

وی یادآور شد: امید می رود با نگاه مدرن به نمایش های ایرانی شاهد رسیدن به جایگاه واقعی این جشنواره که تخصصی ترین جشنواره تئاتر خیابانی ایران است، باشیم.

کد خبر 2762184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha