۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی های کردستان به خزانه برگشت داده شد

استاندار کردستان گفت: علیرغم اینکه یک فرصت ۱۰ روزه بعد از پایان شهریور ماه برای هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی به استان ها داده شد، اما ۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات کردستان از این محل به خزانه برگشت داده شد.

به گزارش کرد پرس، اسناعیل زارعی کوشا در جلسه شورای برنامه ریزی کردستان، با اشاره به بازگشت ۲۸ میلیارد تومان اعتبار استان به خزانه، گفت: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به گمرک بوده که به دلیل اختلافات شخصی دستگاه با مالک زمین جذب نشد و ۱۵ میلیارد تومان آن نیز جزو اعتبارات استانی و مربوط به پروژه پالنگان و مابقی سایر دستگاه ها بود.

وی به اختصاص اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات تبصره ۱۸ به استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: این  میزان اعتبار می تواند در حوزه اقتصادی و اشتغال استان تحول ایجاد کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و تخصیص ها بر اساس ارزیابی و ارائه عملکرد دستگاه ها در ۶ ماهه انجام می گیرد، اظهار کرد: ۳۰ درصد از اعتبارات بودجه امسال به صورت شناور بوده و هر دستگاهی که بیشتر بتواند اعتبارات را جذب و هزینه کند، اعتبار بییشتری به آن تخصیص خواهیم داد و دستگاه هایی نیز که نتوانند اعتبار خود را جذب کنند، سهم آنها را پس گرفته و به ادارات دیگر اختصاص خواهیم داد.

زارعی کوشا با بیان اینکه در هفته های آینده میزبان سفر ۲ روزه رئیس جمهور خواهیم بود، ادامه داد: کردستان در جذب اعتبارات و تخصیص ها نسبت به سرانه جمعیتی، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی یادآور شد: در این سفر بیش از ۱۲ پروژه کلان از جمله پروژه راه آهن همدان - سنندج با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

استاندار کردستان با اشاره به بازگشت ۲۸ میلیارد تومان اعتبار کردستان به خزانه، بیان کرد: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان آن مربوط به گمرک بوده که به دلیل اختلافات شخصی دستگاه با مالک زمین جذب نشد و ۱۵ میلیارد تومان آن نیز جزو اعتبارات استانی و مربوط به پروژه پالنگان و مابقی سایر دستگاه ها بود.

کد خبر 2761924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha