کشته شدن ۲۹ عضو نیروهای مبارزه با مواد مخدر کردستان سوریه در حمله ترکیه/ اعلام ۳ روز عزای عمومی

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان از کشته شدن ۲۹ عضو نیروهای مبارزه با مواد مخدر کردستان سوریه در حمله شب گذشته ارتش ترکیه به این مناطق و اعلام ۳ روز عزای عمومی در شمال و شرق سوریه به این مناسبت خبر داد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله شب گذشته ارتش ترکیه به این مناطق ۲۹ عضو نیروهای مبارزه با مواد مخدر کردستان سوریه کشته شدند و به همین منظور در مناطق شمال و شرق سوریه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان بیانیه‌ای مکتوب در رابطه با حملات روز یکشنبه ۸ اکتبر ارتش ترکیه به بسیاری از مناطق دریک و رمیلان منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «حملات ترکیه علیه مناطق ما سالهاست که ادامه دارد. هدف آن ایجاد هرج و مرج و جلوگیری از مبارزه مردم و نیروهای نظامی و امنیتی ما علیه تروریسم است. روز یکشنبه ۸ اکتبر حمله خونینی به بسیاری از مناطق دریک و رمیلان از جمله مرکز مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت. این مرکز ۲۴ ساعت شبانه روز کار می‌کرد تا از جامعه در مقایل تأثیرات مواد مخدر محافظت کند. همچنین بسیاری از سایت‌های نفتی و مناطق غیرنظامی از جمله پروژه های کشاورزی در حومه دیربسی هدف قرار گرفت و تعدادی از کارگران زخمی شدند. بر اثر حملات روز یکشنبه و دوشنبه ۲۹ تن از نیروهای مبارزه با مواد مخدر کشته و ۲۸ تن زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم اعلام شده است.»

در ادامه بیانیه مدیریت خودگردان آمده است: «این حمله خصمانه با سکوت بین‌المللی در برابر اقدامات ترکیه در مناطق ما صورت گرفت. ما پیشتر اعلام کردیم که ادامه سکوت بین‌المللی به دولت ترکیه اجازه می‌دهد تا کشتار بیشتری انجام دهد. اتفاقی که دیشب افتاد اظهارات ما را به اثبات می‌رساند. این سکوت و بی توجهی بر ظلم و ستم ذولت ترکیه می‌افزاید. افکار عمومی باید در قبال اقدامات ترکیه علیه مردم و مناطق ما با مسئولیت اخلاقی رفتار کنند.»

همچنین مدیریت خودگردان در این بیانیه اظهار داشت: «ما اقدامات دولت ترکیه را در مقابل چشمان جهانیان محکوم می‌کنیم. ما تأیید می‌کنیم که سکوت بین‌المللی حمایت مستقیم از دشمنی دولت ترکیه علیه مردم ما است. باید مواضع شفاف بین‌المللی در برابر جنایات ترکیه علیه مناطق امن و مردم و نیروهای نظامی ما وجود داشته باشد. نیروها و مردم ما در مبارزه با داعش و تروریسم هزاران فداکاری کردند و از تمام جهان در برابر داعش محافظت کردند. متأسفانه در شرایطی که مردم ما توسط نیروهای حامی داعش قتل‌عام می‌شوند، جامعه جهانی فقط نظاره گر است.»

در پایان این بیانیه مدیریت خودگردان ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در مناطق شمال و شرق سوریه و محکومیت حملات ترکیه تاکید کرد که به حمایت از مردم و دستاوردهای خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 2761759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha