حملات علیه سازه‌های خدماتی شمال و شرق سوریه جنایت جنگی است

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان ضمن اشاره به اینکه ادعاهای دولت ترکیه فرار از افکار عمومی و نادیده گرفتن مسائل داخلی و به ویژه مسئله کردها است، اعلام کرد که حملات علیه سازه‌های خدماتی شمال و شرق سوریه در زمره جنایات جنگی قرار خواهد گرفت.

بە گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه ادعاهای دولت ترکیه فرار بزرگی از افکار عمومی ترکیه، نادیده گرفتن مسائل داخلی و به ویژه مسئله کردها است، اعلام کرد که حملات علیه سازه‌های خدماتی شمال و شرق سوریه تأثیر منفی بر معیشت عمومی مردم خواهد داشت و در زمره جنایات جنگی قرار خواهد گرفت.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان در رابطه با اظهارات «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر اینکه ارتش ترکیه زیرساخت‌های عراق و سوریه را هدف قرار خواهد، بیانیه‌ای صادر کرد و اظهار داشت که این تهدیدات و حملات علیه منطقه جنبه انتقامی دارد زیرا که دولت ترکیه در پروژه و برنامه خود در سوریه شکست خورده است.

در بیانیه مدیریت خودگردان آمده است: «دولت ترکیه بار دیگر با اصرار بر هدف قرار دادن مناطق ما، از زبان مسئولان خود تهدید به حمله به مناطق ما کرد و برای توجیه حملات خود علیه مردم ما می‌گوید که از مناطق ما و توسط نهادهای ما ترکیه هدف حمله قرار گرفته‌ است. این تهدیدها پس از عملیات انتحاری در آنکارا صورت گرفت و مناطق ما در هر مشکل و مسئله‌ای علیه ترکیه مورد سوءظن قرار می گیرند. دولت ترکیه استقرار نظامی بیش از حد خود در مرزهای خود با سوریه و اقدامات روزانه خود از جمله قتل، شکنجه و ضرب و شتم علیه جوانان سوری که از طریق ترکیه به اروپا می‌روند را فراموش می‌کند.»

در ادامه بیانیه مدیریت خودگردان آمده است: « دولت ترکیه داستان خود را درباره حمله اخیر آنکارا روایت می‌کند و آن را به مناطق ما مرتبط می‌کند و این ادعا انحراف بزرگ دولت ترکیه از افکار عمومی داخلی و بی توجهی به مشکلات داخلی خود از جمله مشکل کردها است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «در عین حال که تهدیدهای دولت ترکیه را به شدت رد و محکوم می کنیم به عنوان مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه بر موارد زیر تاکید می‌کنیم: این تهدید و هدف قرار دادن مناطق ما جنبه انتقامی دارد و پس از شکست دولت ترکیه در برنامه و پروژه خود در سوریه روی می‌دهد. این تهدید پیشاپیش، نادیده گرفتن واقعیت فعلی در ترکیه و فریب افکار عمومی ترکیه است. این تهدیدات علیه مناطق ما تأثیر منفی بر فعالیت‌ها و تلاش‌های مردم ما و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و هسته‌های آن دارد. هیچکس از این تهدیدها سود نمی‌برد و ایجاد حالت ناآرامی نوعی ایجاد بی‌ثباتی است و بی ثباتی منطقه ما هدف اصلی دولت ترکیه است.

در این بیانیه، مدیریت خودگردان با اشاره به هدف قرار دادن سازه‌های خدماتی شمال و شرق سوریه تاکید کرد که حملات ترکیه اثرات منفی بر رفاه عمومی و انسانی مردم منطقه خواهد داشت و این اقدامی خصمانه است و در زمره جنایات جنگی قرار می‌گیرد.

در پایان مدیریت خودگردان از جامعه جهانی، ائتلاف بین‌الملل، نهادهای بین‌المللی، حقوقی و بشردوستانه و همچنین از روسیه خواست که مواضع جدی خود را نشان داده و در برابر دولت ترکیه بایستند تا ثبات جدیدی در سوریه از طریق مناطق مدیریت خودگردان برقرار شود.

کد خبر 2761621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha