چالش های پیش روی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- نشریه SOFREP اختلافات و وابستگی های سیاسی، عدم دستیابی به سلاح و تکنولوژی مدرن نظامی را از جمله چالش های پیش روی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق عنوان کرده است.

به گزارش کردپرس، نشریه نظامی عملیات ویژه در گزارشی به بررسی عملکرد نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق پرداخته است.

این نشریه با اشاره به این که نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان بیش از نیم سده سابقه فعالیت و بویژه مبارزه با حکومت های دیکتاتوری در عراق دارد، نقش این نیروی شبه نظامی را در محافظت از اقلیم کردستان و بعضا عراق در مبارزه با داعش برجسته توصیف کرده است.

 با این حال، نشریه SAFREP تاکید کرده است با این که منطقه کردستان عراق در حال حاضر و نسبت به سالها سلطه حکومت های دیکتاوری بر این منطقه اختیارات ویژه دارد، اما نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان که انتظار می رود نقش برجسته تری داشته باشند، اکنون در موقعیت چالش برانگیری قرار دارند.

نشریه نظامی عملیات ویژه درباره چالش های پیش روی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق گفته است مهم ترین چالش برای نیروهای پیشمرگ وابستگی این نیرو به احزاب سیاسی خاص به جای تمرکز بر وظایف این نیرو در تامین امنیت مردم این منطقه است. نشریه آمریکایی عملیات ویژه که از سوی اعضای سابق نیروهای عملیات ویژه آمریکا مدیریت می شود، یکی دیگر از مشکلات در نیروهای پیشمرگ را اختلافات سیاسی در اقلیم کردستان و تاثیر آن بر این نیرو دانسته است.

این نشریه همچنین بروز نبودن توانمندی نیروهای پیشمرگ و عدم برخورداری آنها از تکنولوژی های نظامی جدید را چالشی جدی برای این نیرو عنوان کرده است.

SAFREP  همچنین ادعا کرده است که با قدرت گرفتن هرچه بیشتر دولت مرکزی عراق و افزایش توانمندی ارتش این کشور، نیروهای پیشمرگ درحال حاضر در حاشیه قرار گرفته است.

کد خبر 2761500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha