سرمایه‌گذاری در حوزه آب تاثیر بسزایی در مهاجرت معکوس دارد

استاندار کردستان گفت: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه آب در مهاجرت معکوس اهالی شهرستان‌های استان تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه آب همواره یکی از مطالبات بحق مردم استان کردستان بوده که پس از پیگیری‌های صورت گرفته، قرار است برای اولین بار در استان این سرمایه‌گذاری در شهرستان بیجار صورت گیرد.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در شبکه آبیاری تحت فشار اراضی یک هزار هکتاری پایاب سد تالوار (دشت خورخوره) شهرستان بیجار اقدام بسیار خوبی است که قطعاً اثر قطعی در مهاجرت معکوس نیز خواهد داشت.

استاندار کردستان با بیان اینکه فرصت کمی برای تحقق این طرح در اختیار داریم، افزود: برای بهره‌مندی از فرصت سال زراعی کنونی که پیش بینی‌ها از افزایش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها در استان دارد، باید از همین امروز طرح سرمایه‌گذاری پایاب اراضی سد تالوار شهرستان بیجار آغاز شود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: شهرستان بیجار در همه بخش‌ها دارای ظرفیت‌های بالایی است و یکی از اولویت‌های ما برای اجرای طرح‌های سرمایه‌های این شهرستان است.

وی یادآور شد: در سال زراعی گذشته رتبه دوم تولید گندم کشور و رتبه اول گندم دیم کشور را به خود اختصاص دادیم که به اذعان من به نسبت سطح زیر کشت و جمعیت استان، رتبه اول را در کشور داریم.

استاندار کردستان بیان کرد: استان کردستان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن امسال تولید گندم داشته که شهرستان بیجار بیشترین میزان تولید گندم را در میان شهرستان‌های استان داشته است.

زارعی‌کوشا گفت: در ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی به همت وزارت نیرو در دو حوزه آب و برق استان کردستان صورت گرفته که بی سابقه بوده است و ما توانستیم بسیاری از پروژه‌های این حوزه را به اتمام برسانیم.

وی اظهار کرد: ابتدای دولت سیزدهم، هفت سد نیمه‌تمام در استان داشتیم که اکثر این پروژه‌ها به نتیجه رسیده و در سفر آتی رئیس جمهور به استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 2761315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha