بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بوکان ٢بار کلنگ زنی شد/ عملیات اجرایی کُند است

سرویس آذربایجان غربی- نماینده بوکان در مجلس ضمن انتقاد از روند کند احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان بوکان، خواستار تسریع در روند احداث این بیمارستان شد.

به گزارش کردپرس، انور حبیب زاده بوکانی و عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کند احداث بیمارستان بوکان به خانه ملت گفت: در این راستا به وزیر بهداشت و درمان تذکر دادم که درخصوص تامین اعتبارات و تکمیل ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان بوکان تسریع کند.

نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد:  پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بوکان علیرغم دو بار کلنگ زنی، عملیات اجرایی آن آغاز نشده بود تا اینکه بعد از تلاش و پیگیری مستمراز وزیر وقت بهداشت و درمان دستور برای آغاز عملیات اجرایی آن اخذ شد.

او در پایان گفت: در نهایت بعد از آنکه این پروژه را در بودجه کشور گنجانده شد، عملیات ساخت آن در تابستان سال ۱۴۰۰ آغاز شده اما متاسفانه سرعت ساخت آن به کندی صورت می گیرد.

گفتنی است؛ سال ٩٧ کلنگ احداث بیمارستان ٢٠٠تختی جدید بوکان با حضور وزیر وقت بهداشت و درمان را بر زمین زده شد و در آن مراسم وزیر اظهار امیدواری کرد که «علیرغم وضعیت درآمدی خاص دولت این پروژه هر چه سریعتر به سرانجام برسد و بوکان هم به یکی از قطب های پزشکی، درمانی در منطقه تبدیل شود». اما جالب تر آنکه این پروژه یک بار در سال ٧٥ توسط رییس جمهور وقت کلنگ‌زنی شده بود! ولی متأسفانه در این سال ها اقدامی جهت احداث آن صورت نگرفت تا اینکه ٢٢ سال بعد برای دومین بار کلنگ زنی شد.

همچنین بیمارستان دوم بوکان در ابتدا ١٠٠ تخت‌خوابی بود ولی با قول وزیر وقت بهداشت در مراسم کلنگ زنی دوم، مقرر شد نقشه‌ها و عملیات ساخت براساس بیمارستان ٢٠٠ تخت‌خوابی صورت گیرد تا با ساخت این بیمارستان، تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان بوکان به ٤٥٠تخت افزایش یابد و سرانه تخت بیمارستانی بوکان به حد استاندارد برسد.

کد خبر 2761251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha