دفاع مقدس از ماندگارترین حماسه های انقلاب اسلامی است/برگزاری ۱۰۶۲ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در کردستان

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: دفاع مقدس از ماندگارترین حماسه های ملت دین مدار، فهیم، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

به گزارش کرد پرس، سردار امان الله گشتاسبی در نشست خبری با رسانه های کردستان به مناسبت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه یکی از مجموعه هایی که می توانند در تبیین این دستاوردها نقش داشته باشند، رسانه ها هستند، گفت: اطلاع رسانی به موقع برای مشارکت مردم و تقویت حضور مردم در صحنه های مختلف و فراهم سازی زمینه نقش آفرینی خودجوش مردم برای برنامه های هفته دفاع مقدس از اقداماتی است که انتظار می رود رسانه ها انجام دهند.

وی اظهار کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، انعکاس هوشمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه افزایش آگاهی عمومی، هماهنگی و فعال کردن بخشی از رسانه های مکتوب و غیرمکتوب هم کمک کاری برای انعکاس اخبار خواهد بود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: دفاع مقدس از ماندگارترین حماسه های ملت دین مدار، فهیم، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و دارای پیامدها و دستاوردهای ارزشمند و عظیمی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیت و ... بوده است.

سردار گشتاسبی ادامه داد: جنگ تمام عیاری که نظام سلطه به وسیلۀ رژیم بعثی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، اهداف گسترده ای را دنبال می کرد که رویای سقوط جمهوری اسلامی در رأس آن اهداف قرار داشت، اما ملت ایران با مقاومت مؤمنانه و تمرکز بر ظرفیت ها و قابلیت های دینی - میهنی خود نه تنها دشمنان خود را با شکست مواجه کرد، بلکه دستاوردهای بی نظیری را در قالب فرهنگ شهادت، جهاد، ایثار و مقاومت به یادگار گذاشت.

وی یادآور شد: دفاع مقدس ملت ایران در مقابل جبهۀ استکبار به عنوان الگویی برای دیگر ملت ها تبدیل شد و نوید بخش آینده ای درخشان برای امت اسلامی شد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: در واقع می توان گفت که دفاع مقدس، صحنۀ بروز افتخارات، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه ای و بین المللی است که جمهوری اسلامی ایران، همچون نگینی تابناک تا همیشه، در تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان خواهد درخشید.

سردار گشتاسبی گفت: پایداری ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی که برخاسته از روح ایمان و وحدت بود، در سایۀ هدایت های حکیمانه و مدبرانۀ رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) سبب احیای مکتب سازنده و نهضت بیداری اسلامی در جهان شد و در واقع دفاع مقدس در زمینه های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و … توانست معادلات جهانی را بر هم زند.

برگزاری بیش از ۱۰۶۲ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در کردستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و از برگزاری یک هزار و ۶۲ برنامه در قالب ۱۲ سرفصل توسط سپاه بیت المقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: بازسازی عملیات آزادسازی شهر سنندج و حضور گروهان ۴۴ نفری کردستان در مراسم رژه تهران از برنامه های شاخص در این هفته است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: سپاه بیت المقدس کردستان مانند سال های گذشته برنامه ریزی های لازم را برای برگزاری هرچه باشکوه ویژه برنامه های دفاع مقدس انجام داده و در همین راستا طی ستاد برنامه های دفاع مقدس تشکیل شده است.

سردار گشتاسبی با بیان اینکه ۱۳۵ برنامه شاخص در سطح استان و شهرستان ها همزمان با هفته دفاع مقدس توسط سپاه برگزار می شود، ادامه داد: ۱۲ برنامه شاخص با حضور مسئولان کشوری و استانی همزمان با هفته دفاع مقدس در مرکز استان برگزار می شود.

وی یادآور شد: تجلیل از پیشکسوتان و وابستگان دفاع مقدس، همایش بزرگ جوانان نقش آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور سخنران کشور، رژه نیروهای مسلح، دیدار با علما و روحانیون، همایش پیاده روی خانوادگی، زنگ مقاومت در مدارس و بازسازی عملیات آزادسازی شهر سنندج و جشنواره بانوان دفاع مقدس و افتتاح چندین پروژه عمرانی و آبرسانی همزمان با هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا به صورت سراسری در سطح استان با حضور مسئولان و مردم ولایت مدار استان برگزار می شود و رژه موتوری در تمام شهرستان ها برگزار خواهد شد.

سردار گشتاسبی گفت: برگزاری همایش بانوان دفاع مقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مراسم و همایش های دفاع مقدس در سطح مساجد خاص اصناف با همکاری اصناف و سازمان صمت و در نهایت براساس روزشمار این هفته برنامه های مختلف و متنوعی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم کردستان در راستای ناکامی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی که قصد خدشه وارد کردن به امنیت و آرامش منطقه را داشتند، قدردانی کرد و اظهار کرد: قدردان هوشیاری و موقعیت شناسی مردم کردستان در خصوص توطئه ها و تبلیغات دشمنان هستیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: مردم کردستان با کمک نکردن به دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود یک بار دیگر نشان دادند مردمی آگاه و هوشیاری هستند و امیداریم از این به بعد نیز شاهد این هوشیاری و آگاهی باشیم.

هزینه کرد ۳۱۲ میلیارد تومانی سپاه در حوزه محرومیت زدایی

سردار گشتاسبی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های سپاه بیت المقدس کردستان در حوزه محرومیت زدایی اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۲۱۷ میلیارد تومان در راستای پروژه های محرومیت زدایی و جهادی در سطح استان در حوزه های مدرسه سازی، ساخت مسجد، ساخت خانه بهداشت، آبرسانی روستایی و ... هزینه شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری نیز در ۲ بخش عمرانی و غیر عمرانی در حوزه های مختلف مانند آبرسانی روستایی، خانه بهداشت، مسجد، مدرسه سازی و ... ۹۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مردم کردستان پای آرمان های انقلاب ایستاده اند 

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم استان کردستان علیرغم فراخوان های متعدد ضدانقلاب برای حضور در خیابان ها و ایجاد ناآرامی و ناامنی، نشان دادند که پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و دیگر توطئه های دشمن را شناخته اند.

سردار گشتاسبی گفت: با وجود اعلام فراخوان های متعدد ضدانقلاب از ۲ ماه گذشته برای اعتصاب سراسری و ایجاد آشوب و ناآرامی در سطح کشور به ویژه استان کردستان اما با بصیرت و زمان شناسی مردم و تلاش های نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی استان این پروژه با شکست رو به رو شد.

وی اظهار کرد: هجمه رسانه ای و سنگین دشمن در هفته های گذشته با بهره گیری از تمام امکانات و به منظور تبلیغات دروغین و ایجاد ناآرامی در کشور به ویژه استان کردستان نمایان شد و مزدوران آنان که قصد خرابکاری و ایجاد ناامنی در سطح استان را داشتند، با اشراف اطلاعاتی و اقدام به موقع و سریع نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کردستان ناکام ماندند.

کد خبر 2760929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha