۱۹ طرح سرمایه گذاری خارجی در کردستان مجوز گرفتند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: تا کنون برای ۱۹ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان مجوز صادر شده که تعدادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده اند.

محمد مشیرپناهی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: تا کنون ۱۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان صادر شده با مبلغ ۶۵۰ میلیون دلار که تعدادی از آنها به نتیجه نرسید و چند مورد از آنها لغو شد و تقریبا ۱۰ مورد آنها نیز فعالیتشان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: از ۱۹ طرح سرمایه گذاری خارجی تا کنون ۷ مورد در بخش های صنعت، معدن، تجارت و گردشگری به بهره برداری رسیده و ۳ مورد نیز روند بهره برداری آنها در حال ادامه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان افزود: شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کردستان نیز جزو فعالیت های این دستگاه بوده که ۴۲ فقره در سامانه ثبت شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

مشیرپناهی ادامه داد: شرکت معدنی تولید طلای زرکوه، فراسازان توتون شرکت تولید سیگار و تنباکو، شرکت تولید لوازم خانگی برقی، مجتمع خدماتی تجاری سنه سنتر، شرکت لبنیات، شرکت تولید خوراک آبزیان پرورشی، شرکت پلاستیکی عایق الکتریکی و لامپ ال ای دی ۷ پروژه اقتصادی است که برای ۲ هزار و ۴۸۵ نفر ایجاد شغل کرده است.

وی با بیان اینکه سامانه ای در وزارت اقتصاد و دارایی طراحی شده و فرصت های سرمایه گذاری در آن بارگذاری شده است، یادآور شد: در همین راستا مشوق هایی برای سرمایه گذاران تدوین شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان بیان کرد: متقاضیان سرمایه گذاری خارجی تا ۶ ماه فرصت ورود و ثبت سرمایه خود را دارند.

کد خبر 2760872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha