اجرای طرح تکام در کردستان بر روستاهای دارای ظرفیت متمرکز شود

استاندار کردستان گفت: برای اجرای طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) در استان بر روستاهایی که ظرفیت مهاجرت معکوس دارند، تمرکز شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سنندج تشکیل شد، گفت: برنامه هایی که به طور عمومی طراحی شده و اجرا می شود نیاز به توجه و شناسایی نقاط قوت و تمرکز بر آنها دارد.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به نتیجه مدنظر در اجرای طرح تکام مستلزم تعیین درست جامعه هدف و تمرکز برآن است، افزود: وظایفی که برای دستگاه های اجرایی و غیراجرایی تعیین شده است باید به نحو احسن اجرا شود.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال ۲ برابر سال گذشته زائر از مرز باشماق مریوان تردد کرد، اظهار کرد: خطیب جمعه تهران روز گذشته در نماز جمعه از مردم کردستان برای میزبانی از زوار امام حسین(ع) قدردانی کردند که این نشان از بازخورد فعالیت های انجام شده امسال در مرز باشماق بود.

زارعی کوشا با بیان اینکه از نظر راهبردی امنیت مرز باشماق بالا است، ادامه داد: ضعف هایی به ویژه در زمینه حمل و نقل داشتیم که بخشی از آن به عدم توجه زوار بر می گردد چرا که در ابتدا هم قرار نبود به طور مستقیم از کربلا یا سامرا به باشماق سرویس حمل و نقل وجود داشته باشد.

وی به نشست های مسئولان استان با مسئولان کشوری اشاره کرد و یادآور شد: هر هفته چندین جلسه با مسئولان کشوری در تهران داریم و تاکنون هم این جلسات نتایج مطلوبی به دنبال داشته است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شاخص های مختلف توسعه و پیشرفت و همچنین پروژه های کلان استان پرداخته شد، بیان کرد: محوریت قراردادن استان نشان دهنده نگاه ویژه این سازمان نسبت به کردستان است.

بهره برداری از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه در کردستان

زارعی کوشا با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه رویکرد خود را از تقسیم کننده بودجه به عنوان یکی از سازمان های مسئول در شاخص های توسعه تغییر داده است، گفت: در آینده ای نزدیک با احتساب قیمت روز، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه در این استان به بهره برداری می رسد.

وی یکی از این پروژه ها را راه آهن همدان - سنندج عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این کلان پروژه از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص دادند.

استاندار کردستان با بیان اینکه در ۹ ماه اخیر به اندازه بیش از ۱۷ سال گذشته اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است، اظهار کرد: این پروژه در طول ۱۷ سال  ۶۵ درصد و در ۹ ماهه اخیر ۳۰ درصد  پیشرفت فیزیکی داشته است و این بیانگر انجام کار جهادی در راستای این طرح مهم است.

عدم برگشت اعتبارات عمرانی شاخص مهم ارزیابی مدیران

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه یکی از خطوط قرمز استان بازگشت اعتبارات عمرانی است، ادامه داد: یکی از شاخص های ارزیابی مدیران استان عدم برگشت اعتبارات عمرانی است.

وی با اشاره به اینکه شاخص های اقتصادی چندین کاربرد دارد و یکی از آنها نمایه ای از وضعیت اقتصادی هر استانی است، یادآور شد: برخی افراد منتظر انتشار این شاخص ها از سوی مراکز مختلف از جمله مرکز آمار هستند تا متن یادداشت و سخنرانی خود را براین اساس تهیه کنند.

وضعیت اقتصادی کردستان یک ساله ایجاد نشده است

استاندار کردستان بیان کرد: وضعیت اقتصادی استان های کردستان، سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال بختیاری یک ساله ایجاد نشده است که آن را هم در یک سال برطرف کرد.

زارعی کوشا گفت: جود شاخص های اقتصادی باید باعث انجام کار بیشتر و دوری از بی انگیزگی شود و باید همه مدیران تلاش خود را برای تغییر این شاخص ها بکار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی رئیس جمهور بر تصویب اعتبار و اتمام پروژه های نیمه تمام با درصد بالای پیشرفت فیزیکی تمرکز کردیم، افزود: بنا داریم برای ۶ سال آینده هم کلان پروژه هایی را در راستای توسعه استان تهیه کنیم که همه دستگاه های اجرایی پیشنهادات خود را در این رابطه ارائه کنند.

کد خبر 2760570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha