آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوایی ایران تا پایان هفته

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در غرب و شرق کشور خبر داد.

به گزارش کرد پرس بر اساس اعلام صادق ضیاییان  روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۳ و ۱۴ شهریورماه) در بخش هایی از هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد و شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در مناطقی از سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شرق اردبیل، ارتفاعات زاگرس مرکزی و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷ شهریورماه) نیز در سواحل دریای خزر ،اردبیل، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از دوشنبه تا پنجشنبه در نواحی شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد داد. این شرایط چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه و سه شنبه در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید موجب رخداد توفان شن، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش دما رخ خواهد داد. طی دو روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۴ شهریورماه) صاف، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۱۵ شهریور ماه) صاف، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 2760377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha