اشتغال مجدد ۱۷۷ نفر با احیای یک واحد تولیدی در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به مصوبه پرداخت سرمایه در گردش به یک واحد تولیدی ابراز امیدواری کرد، با پرداخت تسهیلات هم گاوداری و هم بستنی عسل شروع به کار کنند که در این صورت ۱۷۷ نفر در آن مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی گفت: رونق تولید یکی از عوامل موثر در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و خوشبختانه با اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از تولید کنندگان داخلی انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد توسعه و تحول در حوزه تولیدات داخلی و اشتغال استان باشیم.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال، افزود: در سال رشد تولید و مهار تورم نهضت احیای واحدهای راکت در کردستان هم شکل گرفته است و در این راستا مسئولان استان عزم خود را جذب کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه سخنان خود به تلاش دولت برای احیای یک زنجیره تولیدی در کردستان اشاره کرد و اظهار کرد: واحد تولیدی بستنی عسل به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده بود و در حال حاضر با همت مسئولان بسترهای لازم برای احیای دوباره آن فراهم شده است.

خلیقی ادامه داد: تاکنون چند مرتبه مشکل این واحد در کارگروه ملی رفع موانع تولید مطرح شده و در آخرین جلسه و بررسی انجام شده اعطای تسهیلات مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

وی یادآور شد: همچنین ۶۵ میلیارد تومان سرمایه ثابت برای خرید جام در واحد گاوداری زیر مجموعه این شرکت تولیدی و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای سرمایه در گردش آن به تصویب رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: گاوداری این مجموعه به تملک بانک سپه درآمده بود که این مسئله با رایزنی و پیگیری های انجام شده حل و فصل شده و قرار است پایه های تسهیلات مذکور بار دیگر فعال شود.

خلیقی گفت: ماه گذشته از سوی بانک مرکزی پرداخت مبلغ مصوب برای راه‌اندازی مجدد این واحد به استان ابلاغ شده است و انتظار می‌رود با پرداخت آن تا هم گاوداری هم بستنی عسل شروع به کار کند و ۱۷۷ نفر هم در آن مشغول به کار شوند.

کد خبر 2760369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha