زوار برای بازگشت به مرز باشماق از پایانه مسافربری کاظمین استفاده کنند

استاندار کردستان گفت: برای موج بازگشت زایران نیز در مرز باشماق آمادگی کامل را داریم و اطلاع رسانی شده به زوار که برای بازگشت از پایانه کاظمین به مرز باشماق استفاده کنند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا جمعه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبر که به صورت زنده با موضوع تردد زائران اربعین از طریق مرز باشماق مریوان پخش شد، گفت: امسال دومین سالی است که از مرز باشماق توفیق خدمت رسانی به زوار را داریم و با توجه به تجارب سال گذشته توانستیم خدمات بهتری به زائران ارایه دهیم.

وی اظهار کرد: با تفاهم نامه ای که با شرکت های حمل و نقل اقلیم کردستان عراق بسته شد مسافران از مرز به استان سلیمانیه و استان کاظمین منتقل شده و برای بازگشت نیز از همین طریق به کشور باز می گردند.

استاندار کردستان افزود: اعزام زوار از طریق باشماق از اذان صبح تا عصر انجام شده و پس از آن زوار در محل های مورد نظر اسکان داده شده و پذیرایی می شوند.

زارعی کوشا ادامه داد: ۶۵ موکب مردمی در استان کردستان تا سلیمانیه دایر شده اند و پذیرای زوار هستند که بزرگترین آنها به عنوان موکب پیامبر اعظم در استان سلیمانیه توسط مردم اهل سنت به زایران خدمت رسانی می کند.

وی یادآور شد: مواکب فرهنگی نیز در پایانه مرزی مریوان خدمت رسانی کرده و برنامه های متنوعی را به زایران ارایه می دهند و خوشبختانه استقبال مناسبی نیز از مرز باشماق برای تردد زایران صورت گرفته است.

استاندار کردستان بیان کرد: از حیث شرایط آب و هوایی نیز با توجه به اینکه مریوان یک شهر گردشگری است، شرایط مناسبی برای زایران ایجاد شده است.

زارعی کوشا گفت: از اقصا نقاط کشور مانند هرمزگان، قم، تهران، کرمان، فارس و ... از مرز باشماق برای اربعین حسینی تردد کرده و مورد پذیرش مردم مهمان نواز کردستان قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که مردم کردستان که مردم دیندار و ارادتمند به اهل بیت پیامبر اسلام هستند، توانسته اند خدمات مناسبی را به زوار اربعین حسینی ارایه دهند.

استاندار کردستان افزود: برای موج بازگشت زایران نیز در مرز باشماق آمادگی کامل را داریم و اطلاع رسانی شده به زوار که برای بازگشت از پایانه کاظمین به مرز باشماق استفاده کنند.

زارعی کوشا ادامه داد: از باشماق به مریوان نیز سرویس ها برای انتقال مسافران به پارکینگ ها فراهم شده تا زوار را بدون هیچ دغدغه ای به داخل شهر منتقل کنیم.

کد خبر 2760274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha