جذب ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از ایمیدرو برای آسفالت جاده های دسترسی معادن کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در زمینه تجهیز، تکمیل زیر ساخت های مناطق مجاور محدوده های معدنی علاوه بر تبصره ماده ۱۴ از طریق ایمیدرو ورود کرده و در مجموع ۱۸۰ میلیارد تومان برای آسفالت جاده های دسترسی معادن اعتبار جذب کرده ایم.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۳ جاده دسترسی معادن قروه و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای جاده صاحب سقز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این مطلب که در راستای رفاه حال شهروندان اولویت کاری بهسازی و تکمیل جاده های دسترسی به معادن است، افزود: در شهرستان قروه، در محور قصلان- سریش آباد ۳ کیلومتر جاده منتهی به قصلان آماده بهره برداری است و در هفته دولت یا سفر ریاست جمهوری افتتاح می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: همچنین ۳ کیلومتر جاده الوند قلی در بیجار نیز با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار تا ۲۵ شهریور تکمیل و آماده افتتاح می شود.

خلیقی یادآور شد: ۶.۲ کیلومتر جاده دسترسی معادن در مریوان تا ۲۵ شهریور تکمیل و آماده بهره برداری می شود و به برکت آن مردمان ۴ روستا از مزایای آن بهرمند می شوند.

وی ادامه داد: مسیر بلبان آباد - دهگلان نیز به عنوان بخشی از جاده های حمل و نقل معادن در سال جاری بحث طراحی و مطالعات آن انجام شده و معدن باریت شاه نشین  با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و جذب بودجه مربوطه اقدام به عقد قراردادهای مربوطه جهت اصلاح هندسی، بهسازی رویه آسفالت موجود و تقویت محور خواهد شد.

کد خبر 2760136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha