پرداخت ۷۵ درصد مطالبه گندمکاران بوکانی

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: ۷۵ درصد مطالبه گندمکاران این شهرستان شامل بیش از ۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، انور امینی خواه گفت: تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوکان خریداری شده و از مجموع مطالبه گندمکاران این شهرستان که بیش از ۹ هزار میلیارد ریال است، ۷۵ درصد آن تاکنون پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۶ مرکز شامل مرکز خرید قره کند، درویشان، رحیم خان، یکشوه، شهرک صنعتی و سیلوی ۷۰ هزار تُنی بوکان انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان افزود: طبق بررسی های انجام شده، امسال ۱۴۰ هزار تُن گندم در این شهرستان برداشت شد که این شهرستان هم از نظر تولید و هم از نظر خرید تضمینی جایگاه نخست آذربایجان غربی را به خود اختصاص داد.

امینی خواه ادامه داد: در سال زراعی جاری بیش از ۶۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد و رکورد تولید این محصول توسط کشاورزان که مربوط به دهه ۷۰ و تولید ۱۱۰ هزار تُن بود، شکسته شد.

وی با اشاره به مبارزه با آفت سن و علف هرز در مزارع این شهرستان، یادآور شد: امسال در مجموع ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان علیه آفت سن مادر، ۲۰ هزار هکتار علیه پوره سن و ۴۰ هزار هکتار به منظور حذف علف هرز سمپاشی شد.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان بیان کرد: طی سال جاری برای نخستین بار در مزارع این شهرستان با استفاده از ۲ دستگاه پهباد چهار و ۲ لیتری کار مبارزه با انواع آفت در بخشی از مزار گندم این شهرستان انجام شد.

امین خواه گفت: سال زراعی گذشته در مجموع بیش از ۷۰ هزار هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد و بیش از ۱۲۰ هزار تُن گندم نیز برداشت و از این مقدار بیش از ۶۳ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مراکز خرید این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

کد خبر 2760044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha