تصفیه خانه آب شرب دیواندرە راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به تکمیل و اتمام ساخت پروژه تصفیه خانه آب دیواندره پیش از موعد برنامه ریزی شده، تحقق این موضوع را مصداق کار جهادی در دولت سیزدهم با هدف ارائه خدمت به مردم استان دانست.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد گفت: با هدف تأمین آب بلند مدت پایدار برای شهر دیواندره، اجرای پروژه تصفیه خانه آب از سال ۱۳۹۱ با ظرفیت ۲٥۰ لیتر بر ثانیه آغاز و تا پیش از دولت سیزدهم با صرف ۳٥ میلیارد تومان هزینه ٦۷ درصد پیشرفت داشت، اما به دلیل عملکرد نامناسب پیمانکار، عملیات اجرایی آن متوقف شده بود.

وی اظهار کرد: با سفر وزیر نیرو در دی ماه سال ۱٤۰۰ به استان، دستورات لازم در راستای تأمین منابع مالی و شروع به کار مجدد پروژه صادر و بلافاصله با بەکارگیری پیمانکار، عملیات اجرایی ادامه یافت و مقرر شد تا پایان شهریورماه امسال این پروژه به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: با توجه به بروز تنش آبی و افزایش کدورت آب در تأسیسات قره غیبی در مرداد ماه جاری، راه اندازی و بهره برداری از تصفیه خانه آب دیواندره، پیش از موعد و طی اقدامی جهادی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در دهم مرداد ماه جاری، تصفیه خانه وارد مدار و تنش آبی شهر برطرف شد.

فرهاد ادامه داد: از مجموع ۲٥۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تصفیه آب در این پروژه، ۱۷۰ لیتر برای شهر دیواندره و مابقی برای ۷۲ روستای مجتمع اوباتو در نظر گرفته شده تا تأمین آب این روستاها نیز انجام شود.

وی یادآور شد: پس از بهره برداری از تصفیه خانه به دلیل مشکلات طعم و بوی آب، با دستور وزیر نیرو و استاندار کردستان در یک زمان کوتاه، تهیه و نصب دستگاه ازن زنی برای برطرف کردن این مشکل در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفت و طی کمتر از ۱۰ روز تأسیسات ازن زنی تهیه و با هزینه ۷ میلیارد تومان، امروز وارد مدار بهره برداری شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان بیان کرد: همزمان برای مدیریت کدورت تأسیسات ایستگاه پمپاژ قره غیبی، مبلغ ۱۱ میلیارد تومان با دستور وزیر نیرو تخصیص داده شد و فیلترهای شنی تهیه و در حال نصب در محل هستند.

کد خبر 2760034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha