خرید ۶۴۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با پیش بینی برداشت بیش از ۹۰۰هزار تُن گندم در استان رکورد خرید تضمینی گندم از مزارع آذربایجان غربی با خرید ۶۴۳ هزار تن شکسته شد.

به ارش کرد پرس، خسرو شهبازی گفت: از مجموع گندم برداشت شده در استان، تاکنون ۶۴۳ هزار تُن از کشاورزان توسط مراکز به صورت تضمینی خریداری شده که این مقدار نیز طی ۷ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه رکورد بیشترین خرید تضمینی گندم آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۵ و خرید ۶۳۲ هزار تُن گندم است، افزود: با توجه به تداوم فعالیت مراکز خرید استان، رکورد خرید تضمینی گندم نیز بیشتر از این میزان بوده و این روند در روزهای آتی در حال افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش تولید گندم؛ دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده، ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان در سال جاری خریداری کرده که این روند همچنان ادامه دارد و این امر موجب شده که عملا ایران در تولید این کالای استراتژیک به خودکفایی کامل برسد.

شهبازی با بیان اینکه امسال ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت گندم قرار دارد، ادامه داد: ۱۰۴ هزار هکتار از مزارع استان به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم امسال در مقایسه با سال قبل نیز تاکنون ۴۲ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: سال گذشته ۶۷۳ هزار تن گندم در استان تولید و ۴۵۰ هزار تن خریداری شد.

کد خبر 2759982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha