آمادگی ۱۱۲ مرکز و پایگاه هلال احمر آذربایجان غربی برای ارائه خدمت به زوار اربعین

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ۷۶ مرکز عملیاتی و پاسخگویی و ۳۶ پایگاه امداد و نجات این جمعیت در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعال است.

به گزارش کرد پرس، یحیی خلیلی گفت: در طرح ملی امداد و نجات این جمعیت با موضوع امداد و نجات سوانح احتمالی در مسیر اربعین حسینی (ع)، ۳۰۰ نیروی عملیاتی در ۵۶ مرکز عملیاتی، ۲۰ مرکز پاسخگویی و ۳۶ پایگاه امداد و نجات در استان به زائران خدمات ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: این طرح به مدت ۲۳ روز و تا ۱۸ شهریور سال جاری ادامه دارد و امدادگران هلال احمر در همه نقاط تردد زائران اربعین از زمان ورود به آذربایجان غربی تا مرز تمرچین پیرانشهر حضور دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به تجهیزات هلال احمر در این عملیات، افزود: داوطلبان و نیروهای متخصص هلال احمر به همراه ۸۵ ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودروهای امداد رسان در این پایگاه ها مستقر و به همراه تیم امدادگران بانوان و تیم های واکنش سریع با تمامی تجهیزات و لایه های ارتباطی لازم آماده ارائه خدمات هستند.

خلیلی با اشاره به امکان دسترسی به ندای ۱۱۲ هلال احمر در استان، ادامه داد: امکان شماره گیری با این شماره حتی با گوشی های بدون سیم کارت هم مقدور است و هنگام تماس زائران با این شماره گویا و در صورت نیاز نزدیکترین تیم برای امدادرسانی به محل اعزام می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون ۶ پایگاه امداد و نجات در پیرانشهر نیز مستقر شدند و علاوه بر این مرکز ارتباطی سیار هم در مرز تمرچین مستقر شده و هر روز ویدیو کنفرانس با سایر مناطق کشور که اعزام زائران از آنها صورت می گیرد، انجام می شود.

کد خبر 2759981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha