تصفیه خانه فاضلاب روستای قلیان سنندج به بهره برداری رسید

در نخستین روز هفته دولت، تصفیه خانه فاضلاب روستای قلیان از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج با ظرفیت تصفیه ۶۰۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز و با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال با حضور استاندار کردستان افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در مراسمم افتتاح این پروژه گفت: این طرح با هدف تصفیه فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به سد ژاوه و آلودگی های زیست محیطی برای روستای ۷ هزار نفری قلیان اجرا شده و در سال افق طرح نیز که سال ۱۴۲۰ است، پیش بینی شده جمعیت بیش از ۸۵۰۰ نفری این روستا در آن هنگام را زیر پوشش قرار دهد.

محمد فرهاد افزود: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۹۹۰۰ مترمربع با ظرفیت تصفیه ۶۰۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز احداث و فرآیند تصفیه در آن از نوع لجن فعال با هوادهی گسترده و با حذف نیتروژن بوده، طول شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا شده ۱۴ کیلومتر و اعتبار هزینه شده نیز ۴۰ میلیارد تومان است.

استاندار کردستان نیز در این مراسم با ابراز خشنودی از وارد مدار شدن این تصفیه خانه، اظهار کرد: این پروژه بسیار مهم و از جهات مختلف محوری است.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه این پروژه تا قبل از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ درصد پیشرفت داشت، ادامه داد: طی ۲ سال گذشته نیز این پروژه از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد پیشرفت رسید و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تکمیل شد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب تصفیه در این تصفیه خانه، یادآور شد: روستای قلیان جزو معدود روستاهایی در کشور است که هم تصفیه خانه آب و هم تصفیه خانه فاضلاب دارد.

گفتنی است تصفیه خانه فاضلاب روستای قلیان به عنوان یازدهمین تصفیه خانه فاضلاب استان و دومین تصفیه خانه فاضلاب روستایی پس از تصفیه خانه فاضلاب روستای حسین آباد سنندج وارد مدار شده است؛ ضمن آنکه ۴ تصفیه خانه فاضلاب روستایی دیگر در روستاهای سراب قامیش سنندج، قوریچای دهگلان، خامسان کامیاران و شوی بانه نیز در حال احداث است.

کد خبر 2759892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha