اطلاع رسانی به زائران اربعین در کردستان ضعیف است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی اربعین بسیار ضعیف عمل کردیم و در فاصله مریوان تا مرز باشماق موکبی برای راهنمایی زائران وجود ندارد.

به گزارش کرد پرس، مهدی رمضانی در جلسه ستاد اربعین استان کردستان در مریوان، گفت: تاکنون هیچ زائری بروشور راهنمایی مسیر اربعین از مریوان تا باشماق را دریافت نکرده و اگر زائری در آنسوی مرز سرگردان شود، بخشی به خاطر عدم اطلاع رسانی است.

وی بر لزوم اطلاع رسانی درست به زائران تاکید کرد و اظهار کرد: باید به زائران اطلاع رسانی شود که در صورت تکمیل نبودن خودروهای مستقر، در موکب سلیمانیه اسکان یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم کمک رسانه ها به ویژه صدا و سیما برای اطلاع رسانی به زائران تاکید کرد و افزود: تعداد بنرها نیز باید بیشتر شود، چرا که از چهارم و پنجم شهریور، تعداد زائران افزایش خواهد یافت.

رمضانی ادامه داد: طبق قرارداد انجام شده، هزینه حمل و نقل زائران از مبدا باشماق تا بغداد و کاظمین، ۲۷ هزار دینار عراقی معادل ۱۰ میلیون ریال است.

استقرار ۸ تیم هلال احمر کردستان برای خدمت به زائران در باشماق

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان نیز از برقراری قرارگاه اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان خبر داد و بیان کرد: ۸ تیم امدادی با چهار دستگاه آمبولانس، یک خودرو نجات و سه دستگاه موتور در مرز مستقر است.

مهدی خوش قدم با بیان اینکه این قرارگاه تا ۱۸ شهریور برای ارائه پوشش امدادی به زائرین حسینی در مرز باشماق برقرار است، یادآور شد: تیم های که اکنون در قرارگاه اربعین حسینی در مرز باشماق استقرار یافته است از همه شهرستان های استان حضور دارند.

وی گفت: تمام پایگاه های عملیاتی استان در این مدت نیز در حالت آماده باش و پوشش امدادی قرارگاه مرز باشماق مریوان در خارج از مرز تا سلیمانیه اقلیم کردستان عراق است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان از زائران خواست به توصیه های امدادگران هلال احمر توجه کنند تا دچار مشکل نشوند و بر تلاش برای ارائه خدمات به نحو شایسته به زائران تاکید کرد.

کد خبر 2759805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha