معلولان ذهنی باران قروه چشم انتظار خانه جدید

سرویس کردستان- پروژه مرکز نگهداری و توانبخشی خیریه معلولان ذهنی باران قروه در حالی نیاز به اعتبار تکمیلی دارد که تا کنون با کمک های مردمی و خیرین به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سال ۱۴۰۰ بود که کلنگ مرکز نگهداری و توانبخشی خیریه معلولان ذهنی باران در قروه زمین زده شد. مرکزی در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع که در عرض دو سال بیشتر با کمک های مردمی به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده و برای تکمیل نیاز به اعتبار بیشتری دارد.

این مرکز به گفته مدیرعامل انجمن باران در سه طبقه ساخته می شود. «صادق حسین زاده» در گفت و گو با خبرنگار کردپرس عنوان کرد که «طبقه اول برای معلولان ذهنی در نظر گرفته شده که هم اکنون در مرکز سریش آباد هستند و به دلیل مخروبه بودن آن مکان و خطر جدی برای ۵۰ معلول ذهنی که آنجا نگهداری می شوند، باید هرچه سریع تر این مرکز راه اندازی و انتقال معلولان صورت گیرد».

معلولان ذهنی باران قروه چشم انتظار خانه جدید

او ظرفیت نگهداری معلولان ذهنی را در مرکز جدید تا صد نفر دانست و از خطری که آن مکان برای معلولان دارد به شدت ابراز نگرانی کرد و خواستار کمک مسئولان و خیران برای تکمیل ساخت و ساز شد.

«حسین زاده» با بیان اینکه طبقه دوم این مرکز برای نگهداری از سالمندان در ۱۵ سوئیت خواهد بود گفت طبقه سوم هم برای پلاتو و آمفی تئاتر و سالن ورزش در نظر گرفته شده است.

مطابق سخنان او برای تکمیل طبقه اول مرکز یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باتوجه به گرانی روز افزون مصالح این اعتبار هم اگر روند ساخت و ساز سرعت نگیرد، بالاتر می رود و همچنین تکمیل کل پروژه در حال حاضر نیاز به اعتبار پنج میلیارد تومان دارد.

«حسین زاده» حمایت مسئولان از پروژه را چندان قابل قبول ندانست و تنها از کمک ۵۰ میلیونی نماینده مجلس و ۱۵۰ میلیونی سازمان بهزیستی گفت و از بی توجهی مسئولان نسبت به این طرح ارزشمند انتقاد کرد.

معلولان ذهنی باران قروه چشم انتظار خانه جدید

او تأکید کرد که تا این لحظه اگر پروژه به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده تنها برای کمک های مردمی و خیرین بوده و قطعاً این پروژه بعد از تکمیل شدن با دستان خود معلولان و مردم همیشه همراه افتتاح خواهد شد.

باتوجه به آنچه گفته شد و براساس مشاهدات میدانی خبرنگار کردپرس از مرکز سریش آباد که فرسوده بودن آن به وضوح دیده می شود و حتی توسط کارشناسان بهزیستی هم فرسودگی آن تأیید شده و خطر ریزش و تخریب آن هر لحظه امکان دارد، می طلبد مسئولان نسبت به این مشکل احساس مسئولیت کرده و کمک کار جامعه معلولان و انجمن باران قروه باشند. /          

کد خبر 2759680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha